Saturday 18 November 2017

O Que G © Stock Alternativer


Hva vi gjør Introduksjon Oppdrag fra US Securities and Exchange Commission er å beskytte investorer, opprettholde rettferdige, ordnede og effektive markeder og legge til rette for kapitaldannelse. Etter hvert som flere og flere førsteklasses investorer vender seg til markedene for å sikre deres futures, betale for boliger og sende barn til college, er vår investorbeskyttelsesoppgave mer overbevisende enn noensinne. Etter hvert som våre nasjoners verdipapirutvekslinger er modne til globale for-profittkonkurrenter, er det enda større behov for god markedsregulering. Og alle amerikaners felles interesse i en voksende økonomi som produserer jobber, forbedrer vår levestandard og beskytter verdien av våre besparelser betyr at alle SEC39s handlinger må tas med et øye mot å fremme kapitalformasjonen som er nødvendig for å opprettholde økonomisk vekst. Verden av å investere er fascinerende og kompleks, og det kan være veldig fruktbart. Men i motsetning til bankverdenen, hvor innskudd garanteres av den føderale regjeringen, kan aksjer, obligasjoner og andre verdipapirer miste verdier. Det er ingen garantier. Det er derfor å investere ikke er tilskuersport. Langt den beste måten for investorer å beskytte pengene de legger inn i verdipapirmarkedene er å gjøre forskning og stille spørsmål. Loven og reglene som styrer verdipapirindustrien i USA, kommer fra et enkelt og rettferdig konsept: alle investorer, enten store institusjoner eller privatpersoner, bør ha tilgang til visse grunnleggende fakta om en investering før du kjøper den, og så lenge de holder den. For å oppnå dette krever SEC at offentlige selskaper skal offentliggjøre meningsfylt finansiell og annen informasjon. Dette gir et felles kunnskapsbasseng for alle investorer å bruke til å dømme for seg selv om de skal kjøpe, selge eller holde en bestemt sikkerhet. Bare gjennom den jevne strømmen av rettidig, omfattende og nøyaktig informasjon kan folk gjøre gode investeringsbeslutninger. Resultatet av denne informasjonsflyten er et langt mer aktivt, effektivt og gjennomsiktig kapitalmarked som letter kapitaldannelsen så viktig for vår lands økonomi. For å sikre at dette målet alltid oppfylles, jobber SEC kontinuerlig med alle de store markedsdeltakere, inkludert spesielt investorer i verdipapirmarkedene, for å lytte til deres bekymringer og å lære av deres erfaring. SEC har tilsyn med nøkkeldeltakere i verdipapirverdenen, inkludert verdipapirutvekslinger, verdipapirforetak og forhandlere, investeringsrådgivere og fond. Her er SEC først og fremst opptatt av å fremme offentliggjøring av viktig markedsrelatert informasjon, opprettholde rettferdig handel og beskyttelse mot svindel. Avgjørende for SEC39s effektivitet i hvert av disse områdene er dets håndhevelsesmyndighet. Hvert år bringer SEC hundrevis av sivile håndhevelseshandlinger mot enkeltpersoner og selskaper for brudd på verdipapirloven. Typiske brudd er innsidehandel, regnskapsbedrageri, og gir falsk eller villedende informasjon om verdipapirer og selskapene som utsteder dem. En av de store kildene til informasjon som SEC er avhengige av å ta håndhevelse til, er at investorer selv har en annen grunn til at utdannede og forsiktige investorer er så kritiske for effektiviteten av effektive markeder. For å hjelpe til med å støtte investoropplæring, tilbyr SEC et stort antall pedagogiske opplysninger på denne nettsiden. som også inkluderer EDGAR-databasen med utlysningsdokumenter som offentlige firmaer må arkivere med Kommisjonen. Selv om det er den primære tilsynsføreren og regulatoren av de amerikanske verdipapirmarkedene, jobber SEC nært med mange andre institusjoner, inkludert kongressen, andre føderale avdelinger og byråer, de selvregulerende organisasjonene (f. eks. Børsene), statlige verdipapirregulatorer og ulike private organisasjoner. I tillegg representerer SECs styre byrået som medlem av Financial Stability Oversight Council (FSOC). Denne artikkelen er en oversikt over SEC39s historie, ansvar, aktiviteter, organisering og drift. Mer detaljert informasjon om mange av disse emnene er tilgjengelig på hele denne nettsiden. Opprettelsen av SEC SEC39s fundament ble lagt i en tid som var moden til reform. Før storulykken i 1929 var det lite støtte for føderal regulering av verdipapirmarkedene. Dette var særlig sant i løpet av etterkrigstiden i verdenskrig av verdipapirvirksomhet. Forslag om at den føderale regjeringen krever økonomisk avsløring og forhindrer det falske salg av aksjer, ble aldri alvorlig forfulgt. Fristet av løfter om kvoter til richesquot-transformasjoner og enkel kreditt, tenkte de fleste investorer lite på den systemiske risikoen som oppstod fra utbredt misbruk av marginfinansiering og upålitelig informasjon om verdipapirene de investerte i. I løpet av 1920-tallet utnyttet ca 20 millioner store og små aksjonærer fordelene etter etterkrigs velstand og satte seg for å gjøre deres formue på aksjemarkedet. Det anslås at 50 milliarder kroner i nye verdipapirer som tilbys i denne perioden, ble halvdelen verdiløs. Når aksjemarkedet krasjet i oktober 1929, økte offentlig tillit til markedene. Investorer store og små, så vel som bankene som hadde lånt til dem, mistet store summere penger i den etterfølgende store depresjonen. Det var enighet om at for økonomien å gjenopprette, måtte offentlighetens tro på kapitalmarkedet gjenopprettes. Kongressen holdt høringer for å identifisere problemene og søke etter løsninger. Basert på funnene i disse høringene, gikk kongressmdash i toppdekket av depresjonens mdash ved verdipapirloven fra 1933. Denne loven, sammen med Securities Exchange Act fra 1934, som opprettet SEC, ble utformet for å gjenopprette investorens tillit til vår kapitalmarkeder ved å gi investorer og markedene mer pålitelig informasjon og klare regler for ærlig handel. De viktigste formålene med disse lovene kan reduseres til to common sense-oppfatninger: Bedrifter som tilbyr verdipapirer til investering dollar må fortelle offentligheten sannheten om sine virksomheter, verdipapirene de selger, og risikoen som er forbundet med å investere. Folk som selger og handler verdipapirer ndash meglere, forhandlere og børser ndash må behandle investorer rett og slett og sette investorer39 interesser først. Overvåking av verdipapirindustrien krever en høyt samordnet innsats. Kongressen opprettet Securities and Exchange Commission i 1934 for å håndheve de nylig vedtatte verdipapirloven, for å fremme stabilitet i markedene og, viktigst, for å beskytte investorer. President Franklin Delano Roosevelt utnevnte Joseph P. Kennedy, president John F. Kennedys far, til å fungere som den første styreleder i SEC. Sekretariatets organisasjon SEC består av fem presidentvalgte kommisjonærer, med forskuddsfulle femårige vilkår (se også SEC Organisation Chart tekstversjon). En av dem er utpekt av presidenten som kommisjonssjef mdash agenturets administrerende direktør. Etter loven kan ikke mer enn tre av kommisjonærene tilhøre det samme politiske partiet, og sikre ikke-partisanship. Byråets funksjonelle ansvar er organisert i fem divisjoner og 23 kontorer, som hver har hovedkontor i Washington, DC. Kommisjonen har ca. 4.600 ansatte i Washington og i 11 regionale kontorer over hele landet. Det er kommisjonens ansvar å: tolke og håndheve lovgivningen om føderale verdipapirer, utstede nye regler og endre eksisterende regler, overvåke inspeksjon av verdipapirforetak, meglere, investeringsrådgivere og ratingbyråer, overvåke private reguleringsorganisasjoner i verdipapirer, regnskap og revisjonsområder og koordinere amerikanske verdipapirregulering med føderale, statlige og utenlandske myndigheter. Kommisjonen samler regelmessig på møter som er åpne for offentligheten og nyhetsmediene, med mindre diskusjonen gjelder konfidensielle emner, for eksempel om å få til en håndhevelse. Division of Corporation Finance Divisjonen av Corporation Finance bistår Kommisjonen med å gjennomføre sitt ansvar for å overvåke offentliggjøring av viktig informasjon til investorer. Korporasjoner er forpliktet til å overholde forskrifter om opplysning som må gjøres når aksjer selges, og deretter på en kontinuerlig og periodisk basis. Divisjonens ansatte vurderer rutinemessig opplysningsdokumenter innlevert av selskaper. Personalet gir også selskaper hjelp med å tolke kommisjonens regler og anbefaler Kommisjonen nye regler for vedtak. Divisjonen av Corporation Finance gjennomgår dokumenter som offentliggjorte selskaper er pålagt å arkivere med Kommisjonen. Dokumentene inkluderer: Registreringserklæringer for nyutbudte verdipapirer årlige og kvartalsvise innlevering (Form 10-K og 10-Q) proxy-materiale sendt til aksjonærer før et årlig møte årlige rapporter til aksjonærdokumenter vedrørende tilbudsbud (et tilbud er et tilbud om kjøpe et stort antall aksjer i et aksjeselskap, vanligvis til et premie over dagens markedspris) og arkiver knyttet til fusjoner og oppkjøp. Disse dokumentene gir informasjon om selskapets økonomiske tilstand og forretningspraksis for å hjelpe investorer til å ta informerte investeringsbeslutninger. Gjennom divisjonens gjennomgangsprosess overvåker personalet i samsvar med opplysningskrav og søker å forbedre kvaliteten på opplysningen. For å oppfylle SEC39s krav til offentliggjøring skal et selskap som utsteder verdipapirer eller hvis verdipapirer er børsnotert, stille all informasjon tilgjengelig, uansett om det er positivt eller negativt, som kan være relevant for en investors beslutning om å kjøpe, selge eller holde sikkerheten. Selskapsfinansiering gir administrative tolkninger av verdipapirloven fra 1933, verdipapirhandelloven fra 1934 og trust indenture Act of 1939, og anbefaler forskrifter for å implementere disse vedtektene. Avdelingen overvåker arbeidet med regnskapsberegningen, særlig FASB, som er i samsvar med regnskapsregnskapets kontor, som resulterer i utarbeidelse av god regnskapsskikk. Divisjonen overvåker i økende grad bruken av amerikanske registranter av International Financial Reporting Standards (IFRS), utgitt av International Accounting Standards Board. Deltagernes ansatte gir veiledning og rådgivning til registranter, potensielle registranter, og publikum for å hjelpe dem med å overholde loven. For eksempel kan et selskap spørre om tilbudet av en bestemt sikkerhet krever registrering hos SEC. Selskapsfinansiering vil dele sin tolkning av de relevante verdipapirreguleringene med selskapet og gi råd om overholdelse av det relevante kravet til offentliggjøring. Divisjonen bruker ikke-handlingsbrev til å utstede veiledning på en mer formell måte. Et selskap søker et ikke-handlingsbrev fra SECs ansatte når det planlegger å gå inn i ukjent juridisk område i verdipapirindustrien. For eksempel, hvis et selskap ønsker å prøve en ny markedsførings - eller finansteknikk, kan den spørre ansatte til å skrive et brev som angir om det vil eller ikke vil anbefale at Kommisjonen treffer tiltak mot selskapet for å engasjere seg i sin nye praksis. Hvordan SEC-forvaltningsprosessen fungerer Regelverksføring er prosessen der føderale byråer implementerer lovgivningen vedtatt av kongressen og undertegnet i lov av presidenten. Større lovverk, for eksempel verdipapirloven fra 1933, verdipapirhandelloven fra 1934, og investeringsselskapsloven og investeringsrådgiverloven fra 1940, gir rammen for SEC39s tilsyn med verdipapirmarkedene. Disse vedtektene er generelt utarbeidet, og fastsetter grunnleggende prinsipper og mål. For å sikre at hensikten med kongressen gjennomføres under spesielle forhold, mdash og som verdipapirmarkedene utvikler seg teknologisk, utvides i størrelse, og tilbyr nye produkter og tjenester mdash SEC engasjerer seg i regelverk. Regelverksføring kan innebære flere trinn: konseptutgivelse, regelforslag og regelinnstilling. Konseptutgivelse: Regelverksprosessen begynner vanligvis med et regelforslag, men noen ganger er et problem så unikt og eller komplisert at Kommisjonen søker offentlig innsats som, hvis noen, regulatorisk tilnærming er hensiktsmessig. En konseptutgivelse er utstedt som beskriver området av interesse og kommisjonens bekymringer og identifiserer vanligvis forskjellige tilnærminger for å løse problemet, etterfulgt av en rekke spørsmål som søker offentlighetens syn på problemet. Tilbakemeldingene fra offentligheten er tatt i betraktning da Kommisjonen bestemmer hvilken tilnærming som er aktuell. Regelforslag: Kommisjonen publiserer et detaljert formelt regelforslag for offentlig kommentar. I motsetning til et konseptutgivelse fremmer et regelforslag bestemte mål og metoder for å oppnå dem. Vanligvis gir Kommisjonen mellom 30 og 90 dager for gjennomgang og kommentar. På samme måte som med en konseptutgave, er den offentlige kommentaren ansett som viktig for formuleringen av en endelig regel. Regel vedtak: Endelig vurderer kommisjonærene hva de har lært av den offentlige eksponeringen av den foreslåtte regelen, og forsøker å bli enige om konklusjonene i en endelig regel. Hvis et endelig tiltak blir vedtatt av Kommisjonen, blir det en del av de offisielle regler som regulerer verdipapirindustrien. Divisjon av handel og markeder Divisjonen for handel og marked bistår Kommisjonen med å utføre sitt ansvar for å opprettholde rettferdige, ordnede og effektive markeder. Divisjonsansvarlig gir daglig tilsyn med de største verdipapirmarkedsdeltakere: verdipapirutvekslingene verdipapirforetak selvregulerende organisasjoner (SROer), inkludert Financial Industry Regulatory Authority (FInRA), Kommunale Securities Regulatory Board (MSRB), clearing byråer som bidrar til å legge til rette for handelsoppgjørsoverføringsagenter (partier som oppbevarer poster av verdipapireiere) verdipapirinformasjonsprosessorer og kredittvurderingsbyråer Divisjonen har også tilsyn med Securities Investor Protection Corporation (SIPC), som er et privat, ikke-kommersielt selskap som forsikrer verdipapirer og kontanter i kundenes kontoer til medlemsforetaksselskapene mot svikt av disse selskapene. Det er viktig å huske at SIPC-forsikringen ikke dekker investorstap som oppstår som følge av markedsnedgang eller svindel. Divisjonens ytterligere ansvar omfatter: Gjennomføring av Kommisjonens finansielle integritetsprogram for gjennomgang av meglerforhandlere (og i noen tilfeller godkjenning, under delegasjon fra Kommisjonen) foreslått nye regler og foreslåtte endringer av eksisterende regler som er innlevert av SROs som bistår Kommisjonen med å etablere regler og utstedende tolkninger i saker som påvirker verdipapirmarkedets drift og overvåkning av markedene. Divisjon av investeringsforvaltning Divisjonen for investeringsforvaltning bistår Kommisjonen med å gjennomføre sitt ansvar for investorbeskyttelse og for å fremme kapitalformasjon gjennom tilsyn og regulering av USAs 66,8 trillion investeringsforvaltning. Denne viktige delen av amerikanske kapitalmarkeder inkluderer fond og fagforvaltere som gir dem råd til analytikere som undersøker individuelle eiendeler og aktivaklasser og investeringsrådgivere til individuelle kunder. På grunn av den høye konsentrasjonen av individuelle investorer i fondene, børsnoterte fond og andre investeringer som faller innenfor divisjonens portefølje, er divisjonen for investeringsstyring fokusert på å sikre at opplysninger om disse investeringene er nyttige for privatkunder, og at De regulatoriske kostnadene som forbrukerne må bære, er ikke overdreven. Divisjonens ytterligere ansvar omfatter: å bistå Kommisjonen med å tolke lover og forskrifter for det offentlige og SEC inspeksjons - og håndhevelsesansatte som reagerer på forespørsler om ikke-handling og anmodninger om unntaksløsning ved å revidere investeringsselskap og investeringsrådgivere som bistår Kommisjonen i håndhevelsesforhold som involverer investeringsselskaper og rådgivere og rådgir Kommisjonen om å tilpasse SEC-regler til nye forhold. Divisjon for håndhevelse Divisjonen for håndhevelse bistår Kommisjonen med å gjennomføre sin rettshåndhevelsesfunksjon ved å anbefale pålegg om overtredelse av verdipapirloven ved å anbefale at Kommisjonen tar sivile tiltak i forbundsretten eller som administrative saksbehandlinger før en dommer i administrasjonsretten, og ved påtalte disse sakene på vegne av Kommisjonen. Som et supplement til SEC39s sivilvåkningsmyndighet, jobber divisjonen tett med rettshåndhevelsesorganer i USA og rundt om i verden for å bringe straffesaker når det er hensiktsmessig. Divisjonen får bevis på mulige brudd på verdipapirloven fra mange kilder, inkludert markedsovervåkingsaktiviteter, investor tips og klager, andre divisjoner og kontorer i SEC, de selvregulerende organisasjonene og andre verdipapirindustriskilder og medierapporter. Alle SEC-undersøkelser gjennomføres privat. Fakta utvikles i størst mulig grad gjennom uformell forespørsel, intervjuing av vitner, undersøkelse av megleregister, gjennomgang av handelsdata og andre metoder. Med en formell undersøkelsesrekkefølge kan divisjonspersonalet tvinge vitner ved stævning til å vitne og produsere bøker, plater og andre relevante dokumenter. Etter en undersøkelse presenterer SEC-ansatte sine funn for Kommisjonen for gjennomgang. Kommisjonen kan bemyndige personalet til å innlevere en sak i føderale rettssaken eller ta en administrativ handling. I mange tilfeller beslutter Kommisjonen og partiet for å avgjøre et sak uten prøvelse. Felles adferd som kan føre til SEC-undersøkelser inkluderer: Misrepresentasjon eller utelatelse av viktig informasjon om verdipapirer som manipulerer markedsprisene på verdipapirer som stjeler kunder39 Fond eller verdipapirer som bryter meglerforhandlere39 ansvar for å behandle kunder rettferdig insiderhandel (bryter et tillitsforhold ved handel mens de er i besittelse av materiale, ikke-offentlig informasjon om sikkerhet) og salg av uregistrerte verdipapirer. Hvorvidt Kommisjonen bestemmer seg for å bringe saken i føderal domstol eller i SEC før en dommer i administrasjonsretten kan avhenge av hvilken type sanksjon eller lettelse som søkes. For eksempel kan Kommisjonen bære noen fra meglerbransjen i en administrativ prosedyre. men en ordre som hindrer noen fra å fungere som en bedriftsoffiser eller regissør, må innhentes i føderal domstol. Ofte, når misligholdet garanterer det, vil Kommisjonen bringe begge sakene. Sivilaksjon: Kommisjonen sender inn en klage til en amerikansk distriktsdomstol og ber om retten for sanksjon eller behandling. Ofte ber Kommisjonen om en rettsordre, kalt et påbud, som forbyder ytterligere handlinger eller praksis som bryter loven eller kommisjonens regler. Et forbud kan også kreve revisjoner, regnskap for svindel eller spesielle tilsynsordninger. I tillegg kan SEC søke sivile monetære straffer, eller retur av ulovlig fortjeneste (kalt disgorgement). Retten kan også bar eller suspendere en person fra å tjene som bedriftsoffiser eller direktør. En person som bryter rettens ordre kan bli funnet forakt og bli gjenstand for ytterligere bøter eller fengsel. Administrative tiltak: Kommisjonen kan søke en rekke sanksjoner gjennom administrasjonsprosessen. Administrative saksbehandlinger er forskjellig fra sivile rettssaker ved at de blir hørt av en administrativ rett dommer (ALJ), som er uavhengig av Kommisjonen. Forvaltningsrettdommeren forutser en høring og vurderer bevisene som presenteres av divisjonspersonalet, samt eventuelle bevis som er fremlagt av sakens gjenstand. Etter høringen utsteder ALJ en første beslutning som inneholder faktuelle og juridiske konklusjoner. Den første avgjørelsen inneholder også en anbefalt sanksjon. Både divisjonspersonalet og saksøkte kan anke hele eller deler av den første beslutningen til Kommisjonen. Kommisjonen kan bekrefte ALJs avgjørelse, reversere vedtaket eller overgi det til ytterligere høringer. Administrative sanksjoner inkluderer opphør og avbestiller ordre, suspensjon eller tilbakekalling av megler - og investeringsrådgiverregistreringer, censurer, barer i tilknytning til verdipapirindustrien, sivile monetære straffer og disgorgement. Avdeling for økonomisk og risikoanalyse Divisjonen økonomisk og risikoanalyse hjelper Kommisjonen til å utføre sitt oppdrag for å beskytte investorer, opprettholde rettferdige, ordnede og effektive markeder og legge til rette for kapitaldannelse ved å integrere robust økonomisk analyse og streng dataanalyse i arbeidet med SEC. Divisjonen har en bred rolle i kommisjonens aktiviteter, samhandler med nesten alle divisjoner og kontorer, og leverer sofistikerte og data-drevne økonomiske og risikoanalyser for å bidra til å informere myndighetens politikk, regelverk, håndhevelse og undersøkelser. Det er to hovedfunksjoner for divisjonen. For det første gir DERA-ansatte viktig støtte i form av økonomiske analyser til støtte for Kommisjonens regelverk og politikkutvikling. For det andre gir divisjonen også økonomisk analyse og forskning, risikovurdering og dataanalyse for å kritisk støtte agenturets ressurser på saker som gir størst oppfattede risikoer i rettssaker, undersøkelser og registrant vurderinger, samt gi økonomisk støtte til håndhevelsesforhold. Blant funksjonene utført av divisjonen er: Analysere de mulige økonomiske konsekvensene av Kommisjonens regelverk eller andre Kommisjonens tiltak. Kontorene i DERA samarbeider tett med de andre divisjonene og kontorer for å undersøke behovet for regelverkshandlinger, analysere de økonomiske virkninger av reglene og andre kommisjonens handlinger, utvikle data-drevne analyser av markedsaktivitet og bistå med å evaluere offentlige kommentarer og studier. Gir kvantitativ og kvalitativ forskning og støtte knyttet til risikovurdering. DERA-ansatte hjelper Kommisjonen til å forutse, identifisere og håndtere risiko, med fokus på tidlig identifisering av potensielt svindel og ulovlig eller tvilsom aktivitet. Medarbeider samler, analyserer og formidler informasjon til Kommisjonen og dens ansatte om regulerte enheter og markedsaktivitet. Bistå divisjonen for håndhevelse ved for eksempel å gi økonomisk og kvantitativ analyse og støtte i håndhevelsesprosedyrer og forlikningsforhandlinger. Generalkonsulentens kontor Generalkonsulenten utnevnes av formannen som sjefens juridiske offiser, med overordnet ansvar for å etablere en byråpolitikk for juridiske saker. Generalkonsulenten fungerer som sjefens juridiske rådgiver for alle juridiske saker og tjenester som utføres innenfor eller involverer byrået, og gir juridisk råd til kommisjonærene, divisjonene, kontorer og andre SEC-komponenter etter behov. Generalkonsulenten representerer SEC i sivile, private eller appellatehandlinger etter behov, herunder appeller fra beslutninger fra føderale distriktsdomstoler eller Kommisjonen i tvangsfullmakt, og appellerer fra fornektelse av forespørsler i henhold til lovloven om frihet. Gjennom sitt amicus curiae-program griper Generalrådgiveren ofte inn i private appellattsaker som involverer nye eller viktige tolkninger av verdipapirloven, og Kontoret er ansvarlig for samordning med Justisdepartementet i utarbeidelsen av trusser på vegne av De forente stater som involverer saker der SEC har interesse. Generalkonsulenten er også ansvarlig for å fastslå at advokater i SEC har til hensiktsmessige faglige standarder, samt å gi råd om oppførselsstandarder til kommisjonærer og ansatte, etter behov. Det er ansvarlig for den endelige utformingen av all foreslått lovgivning som formannen eller Kommisjonen velger å sende til vederlag til kongressen eller statene, og for å koordinere SECs stillingsstillinger om slik lovgivning. Statsrevisorens kontor Statsrevisoren er oppnevnt av formannen som hovedrådgiver for Kommisjonen i regnskaps - og revisjonsforhold. Kontorets øverste regnskapsfører bistår Kommisjonen med å gjennomføre sitt ansvar i henhold til verdipapirloven for å etablere regnskapsprinsipper og for å føre tilsyn med den private sektorens standardiseringsprosess. Kontoret arbeider tett med Financial Accounting Standards Board, hvis regnskapsstandarder Kommisjonen har anerkjent som allment akseptert i henhold til lovene om føderale verdipapirer, samt International Accounting Standards Board og American Institute of Certified Public Accountants. I tillegg til sitt ansvar for regnskapsstandarder, er Kommisjonen ansvarlig for godkjenning eller mislighold av revisjonsregler fremsatt av Statens tilsynsråd, en privat sektorregulator etablert av Sarbanes-Oxley Act for å føre tilsyn med revisjonsbransjen. Kommisjonen har også grundig tilsynsansvar for alle aktiviteter i PCAOB, inkludert godkjenning av sitt årlige budsjett. For å bistå Kommisjonen i utførelsen av disse ansvarsområdene er Kontor for Chief Accountant hovedforbindelsen med PCAOB. Kontoret konsulterer også regelmessig med registranter og revisorer om anvendelsen av regnskaps - og revisjonsstandarder og krav til finansiell informasjon. På grunn av sin ekspertise og løpende engasjement i spørsmål om finansbøker og registre over offentlige selskaper registrert hos SEC, blir rektorskontorets kontor ofte pålagt å bistå med å løse problemer som oppstår i forbindelse med Kommisjonens håndhevelseshandlinger. Kontoret for etterforskning og undersøkelser Kontoret for etterforskning og undersøkelser administrerer SEC39s landsdekkende undersøkelses - og inspeksjonsprogram for registrerte selvregulerende organisasjoner, meglerforhandlere, overføringsagenter, clearingorganer, investeringsselskaper og investeringsrådgivere. Kontoret gjennomfører inspeksjoner for å fremme samsvar med verdipapirloven, å oppdage brudd på loven og å holde Kommisjonen informert om utviklingen i det regulerte samfunnet. Blant de mer viktige målene i eksamensprogrammet er rask og uformell korrigering av complianceproblemer. Når kontoret finner mangler, utstedes det et kvitteringsbrev som identifiserer problemene som må korrigeres og overvåke situasjonen til etterlevelse er oppnådd. Krenkelser som virker for alvorlige for uformell korrigering henvises til Divisjonen for Håndhevelse. Kontor for kredittvurderinger I juli 2010 vedtok kongressen Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act (quotDodd-Frank Actquot), som endret § 15E i Securities Exchange Act av 1934 for å forbedre reguleringen, ansvarligheten og gjennomsiktigheten av nasjonalt anerkjente statistiske ratingorganisasjoner eller quotNRSROs. quot Dodd-Frank-loven mandatt opprettelsen av Office of Credit Ratings (ldquoOCRrdquo) til støtte for Commissionrsquos oppdrag for å beskytte investorer, legge til rette for kapitaldannelse og opprettholde rettferdige, ordnede og effektive markeder. OCR ble etablert i juni 2012 med utnevnelse av sin direktør, Thomas J. Butler. Kontoret er ansvarlig for å administrere kommisjonens regler med hensyn til praksis for NRSROs ved fastsetting av kredittvurderinger for beskyttelse av brukere av kredittvurdering og i offentlig interesse for å sikre nøyaktighet i kredittvurderinger utstedt av NRSROs og arbeider for å sikre at kredittvurderinger er ikke urimelig påvirket av interessekonflikter, og at NRSROs gir større åpenhet og åpenhet til investorer. Til støtte for dette oppdraget gjennomfører OCR undersøkelser av NRSROs for å vurdere og fremme samsvar med lovbestemte og Kommisjonens krav overvåker NRSROs virksomhet, utfører oppsummering med investorer, utstedere og andre næringsaktører utvikler og administrerer regler som påvirker NRSROs og gir veiledning generelt med respekt til Commissionrsquos regulatoriske tiltak relatert til NRSROs. OCR kontakter også med innenlandske og utenlandske regulatorer om kredittvurderingsbørsinitiativer for å legge til rette for regelverkssammenheng og styrke Commissionrsquos rolle i det globale lovgivningsmiljøet. Kontoret ligger i New York og Washington, D. C., og er bemannet med enkeltpersoner, inkludert eksaminatorer, advokater og regnskapsførere med kompetanse innen blant annet strukturert finans, bedriftsfinansiering, kommunal finans, finansinstitusjoner, forsikringsselskaper og kredittvurderingsbyråer. Kontoret for internasjonale saker SEC arbeider omfattende på den internasjonale arenaen for å fremme samarbeid mellom nasjonale verdipapirmyndigheter, og å oppmuntre til å opprettholde høye reguleringsstandarder over hele verden. Kontoret for internasjonale saker bistår formann og kommisjon i utviklingen og gjennomføringen av SEC39s internasjonale regulerings - og håndhevelsesinitiativer. Kontoret forhandler bilaterale og multilaterale avtaler om godkjenning fra Kommisjonen om temaer som lovlig samarbeid og håndhevelse, og overvåker gjennomføringen av slike ordninger. Det er også ansvarlig for å fremme kommisjonens agenda i internasjonale møter og organisasjoner. Kontoret utfører også et teknisk bistandsprogram for land med nye verdipapirmarkeder, som inkluderer opplæring både i USA og i anmodende land. Over 100 land deltar for øyeblikket i dette programmet. Kontor for Investor Education og Advocacy Kontoret for Investor Assistance reagerer på spørsmål, klager og forslag fra medlemmer av offentligheten. Tusenvis av investorer kontakter SEC hvert år ved hjelp av agenturets elektroniske skjemaer eller vår (800) SEC-0330-hotline (gratis i USA) for å stille spørsmål om et bredt spekter av verdipapirrelaterte emner, å klage på problemer med deres investeringer eller deres økonomiske fagpersoner, eller foreslå forbedringer av myndighetens forskrifter og prosedyrer. Investor Education Office utfører SEC39s investor education program, som omfatter produksjon og distribusjon av pedagogisk materiale. delta i pedagogiske seminarer og investor-orienterte hendelser, og samarbeide med føderale byråer, statlige regulatorer og andre om investorkunnskapsinitiativer. The Office of the Chief Counsel creates public-facing content on securities-related topics (including for Investor. gov, the SEC39s website designed for individual investors) and provides advice to OIEA on securities and administrative law issues. Office of Municipal Securities The Office of Municipal Securities coordinates the SEC39s municipal securities activities, administers SEC rules relating to the municipal securities market, advises the Commission on policy matters relating to the municipal bond market, and provides technical assistance in the development and implementation of major SEC initiatives in the municipal securities area. Office of Ethics Counsel The Office of the Ethics Counsel is responsible for advising and counseling all Commission employees and members on such issues as personal and financial conflicts of interest, securities holdings and transactions of Commission employees and their immediate families, gifts, seeking and negotiating other employment, outside activities, financial disclosure, and post-employment restrictions. Office of the Investor Advocate The Office of Investor Advocate has four core functions, to provide a voice for investors to ensure their needs are considered in SEC decision-making, to assist retail investors, to study investor behavior and to support the SECrsquos Investor Advisory Committee. Office of Women and Minority Inclusion The Office of Minority and Women Inclusion (OMWI) is responsible for all matters related to diversity in management, employment and business activities at the SEC. OMWI is committed to ensuring that diversity and inclusion are leveraged throughout the agency to advance the SEC39s mission to protect investors, maintain fair, orderly, and efficient markets, and facilitate capital formation. Office of the Chief Operating Officer The Office of the Chief Operating Officer assists the Chairman in developing and executing the management policies of the SEC. The Office formulates budget and authorization strategies, supervises the allocation and use of SEC resources, promotes management controls and financial integrity, manages the administrative support offices, and oversees the development and implementation of the SEC39s automated information systems. The Office has six main functional areas: The Office of Acquisitions develops and executes programs for the SEC39s acquisitions policy, procurement and contract administration, acquisitions workforce training and certification, and government purchase card. The Office of Financial Management administers the financial management and budget functions of the SEC. The Office assists the Chairman and the Executive Director in formulating budget and authorization requests, monitors the utilization of agency resources, and develops, oversees, and maintains SEC financial systems. These activities include cash management, accounting, fee collections, travel policy development, and oversight and budget justification and execution. The Office of Support Operations assists the Chairman and the Executive Director in managing the agency39s facilities and assets, and provides a wide range of support services to the SEC staff. The Office serves the Headquarters Office and all Regional Office locations on matters including property management, office lease acquisition and administration, space renovation, supplies and office equipment management, transportation, mail distribution, publications, printing, and desktop publishing. Also, OSO is responsible for the processing of requests under the Freedom of Information and Privacy Acts, the management of all agency records in accordance with the Federal Records Act, and maintaining the security and safety of all SEC facilities. The Office of Human Resources assists the Chairman in recruiting and retaining the best and the brightest professional staff in the federal workforce, and in ensuring that the SEC remains the employer of choice within the federal government. The Office has overall responsibility for the strategic management of the SEC39s human capital. In addition, it is responsible for ensuring compliance with all federal regulations for the following areas: recruitment, staffing, retention, and separation position management and classification compensation and benefits counseling and processing leadership and employee development performance management and awards employee relations labor relations the SEC39s disability, worklife, and telework programs employee records processing and maintenance and employee financial disclosure. The Office also represents the Commission as the liaison to the U. S. Office of Personnel Management and other Federal Government agencies, various public and private-sector professional human resources organizations, and educational institutions in matters relating to human capital management. The Office of Strategic Initiatives provides direct executive-level oversight for the ongoing transformation of specific functions and programs, including the SEC intranet, information services, and the EDGAR redesign program. The Office of Information Technology supports the Commission and staff of the SEC in all aspects of information technology. The Office has overall management responsibility for the Commission39s IT program including application development, infrastructure operations and engineering, user support, IT program management, capital planning, security, and enterprise architecture. The Office operates the Electronic Data Gathering Analysis and Retrieval (EDGAR) system. which electronically receives, processes, and disseminates more than 500,000 financial statements every year. The Office also maintains a very active website that contains a wealth of information about the Commission and the securities industry, and also hosts the EDGAR database for free public access. Office of Legislative and Intergovernmental Affairs The Office of Legislative Affairs and Intergovernmental Affairs serves as the agency39s formal liaison with the Congress, other Executive Branch agencies, and state and local governments. The staff carefully monitor ongoing legislative activities and initiatives on Capitol Hill that affect the Commission and its mission. Through regular communication and consultation with House and Senate members and staff, the Office communicates legislators39 goals to the agency, and communicates the agency39s own regulatory and management initiatives to the Congress. The Office is responsible for responding to congressional requests for testimony of SEC officials, as well as requests for documents, technical assistance, and other information. In addition, the Office monitors legislative and oversight hearings that pertain to the securities markets and the protection of investors, even when an SEC witness is not present. Additional Information About the SEC Office of Public Affairs The Office of Public Affairs (OPA) assists the Commission in making the work of the SEC open to the public, understandable to investors and accountable to taxpayers. The Office helps every other SEC division and office accomplish the agency39s mission ndash to protect investors, maintain fair, orderly, and efficient markets, and facilitate capital formation. OPA39s principal activity is to communicate the agency39s work and deliver the agency39s data and other digital information to the public, market participants and other stakeholders on SEC. gov. In addition to managing SEC. gov and other digital media platforms, the Office administers internal and external communications programs. Office of the Secretary The Secretary of the Commission is appointed by the Chairman, and is responsible for the procedural administration of Commission meetings, rulemaking, practice, and procedure. Among the responsibilities of the Office are the scheduling and recording of public and non-public meetings of the Commission the administration of the process by which the Commission takes action without a meeting (called the seriatim process) the administration of the duty-officer process (by which a single Commissioner is designated to authorize emergency action) the maintenance of records of Commission actions and the maintenance of records of financial judgments in enforcement proceedings. The Office also provides advice to the Commission and the staff on questions of practice and procedure. The Office reviews all SEC documents submitted by the staff to the Commission. These include rulemaking releases. SEC enforcement orders and litigation releases. SRO rulemaking notices and orders. and actions taken by SEC staff pursuant to delegated authority. In addition, it receives and tracks documents filed in administrative proceedings, requests for confidential treatment, and comment letters on rule proposals. The Office is responsible for publishing official documents and releases of Commission actions in the Federal Register and the SEC Docket . and it posts them on the SEC Internet website, sec. gov. The Office also monitors compliance with the Government in the Sunshine Act. Office of Equal Employment Opportunity Because the SEC39s employees are its most important resource, the Office of Equal Employment Opportunity works to ensure that the agency39s professional staff come from diverse backgrounds that reflect the diversity of the investing public. Equal employment opportunity at the SEC is a continuing commitment. To maintain neutrality in resolving disputes, the EEO Office is independent of any other SEC office. The EEO Director reports to the Chairman. The primary mission of the EEO Office is to prevent employment discrimination, including discriminatory harassment, so that all SEC employees have the working environment to support them in their efforts to protect investors, maintain healthy markets, and promote capital formation. Office of the Inspector General The Office of the Inspector General conducts internal audits and investigations of SEC programs and operations. Through these audits and investigations, the Inspector General seeks to identify and mitigate operational risks, enhance government integrity, and improve the efficiency and effectiveness of SEC programs. Office of Administrative Law Judges The Commission39s Office of Administrative Law Judges consists of independent judicial officers who conduct hearings and rule on allegations of securities law violations in cases initiated by the Commission. When the Commission initiates a public administrative proceeding, it refers the cases to the Office, where it is assigned to an individual Administrative Law Judge (ALJ). The ALJ then conducts a public hearing that is similar to a non-jury trial in the federal courts. Just as a federal judge can do, an ALJ issues subpoenas, rules on motions, and rules on the admissibility of evidence. At the conclusion of the hearing, the parties submit proposed findings of fact and conclusions of law. The ALJ prepares an initial decision that includes factual findings and legal conclusions that are matters of public record. Parties may appeal an initial decision to the Commission, which can affirm, reverse, modify, set aside or remand for further proceedings. Appeals from Commission action are to a United States Court of Appeals. The Laws That Govern the Securities Industry Securities Act of 1933 Often referred to as the quottruth in securitiesquot law, the Securities Act of 1933 has two basic objectives: require that investors receive financial and other significant information concerning securities being offered for public sale and prohibit deceit, misrepresentations, and other fraud in the sale of securities. Formål med registrering En primær måte å nå disse målene på er å gi viktig finansiell informasjon gjennom registrering av verdipapirer. Denne informasjonen gjør det mulig for investorer, ikke regjeringen, å foreta informerte vurderinger om hvorvidt de skal kjøpe et selskaps verdipapirer. Mens SEC krever at informasjonen som er oppgitt, er korrekt, garanterer den ikke det. Investorer som kjøper verdipapirer og har tap, har viktige utvinningsrettigheter dersom de kan bevise at det var ufullstendig eller unøyaktig avsløring av viktig informasjon. Registreringsprosessen Generelt må verdipapirer som er solgt i USA, registreres. Registreringsskjemaer selskapsfilen gir viktige fakta, samtidig som byrden og bekostningen av å overholde loven minimeres. Generelt krever registreringsskjema for: en beskrivelse av selskapets eiendommer og virksomhet en beskrivelse av sikkerheten som tilbys for salgsinformasjon om ledelsen av selskapet og regnskap sertifisert av uavhengige regnskapsførere. All companies, both domestic and foreign, must file their registration statements electronically. These statements and the accompanying prospectuses become public shortly after filing, and investors can access them using EDGAR. Registreringserklæringer er gjenstand for undersøkelse for å oppfylle opplysningskrav. Not all offerings of securities must be registered with the Commission. Noen unntak fra kravet til registrering inkluderer: private tilbud til et begrenset antall personer eller institusjoner tilbud av begrenset omfang intrastate tilbud og verdipapirer av kommunale, statlige og føderale regjeringer. By exempting many small offerings from the registration process, the SEC seeks to foster capital formation by lowering the cost of offering these types of securities to the public. Securities Exchange Act av 1934 Med denne loven opprettet Kongressen Securities and Exchange Commission. The Act empowers the SEC with broad authority over all aspects of the securities industry. This includes the power to register, regulate, and oversee brokerage firms, transfer agents, and clearing agencies as well as the nation39s securities self regulatory organizations (SROs). The various stock exchanges, such as the New York Stock Exchange, and The Nasdaq Stock Market are SROs. Finansreguleringsmyndigheten (FINRA) er også en SRO. Loven identifiserer og forbyder også visse typer oppførsel i markedene og gir Kommisjonen disiplinære myndigheter over regulerte enheter og personer tilknyttet dem. Loven tillater også SEC å kreve periodisk rapportering av informasjon fra selskaper med børsnoterte verdipapirer. Corporate Reporting Companies with more than 10 million in assets whose equity securities are held by more than a specified number of holders must file annual and other periodic reports. Disse rapportene er tilgjengelige for publikum via SEC39s EDGAR-databasen. Proxy Solicitations The Securities Exchange Act also governs the disclosure in materials used to solicit shareholders39 votes in annual or special meetings held for the election of directors and the approval of other corporate action. Denne informasjonen, som er inneholdt i fullmaktsmateriell, må innleveres til Kommisjonen i forkant av eventuelle henvendelser for å sikre overholdelse av opplysningsregler. Solicitations, whether by management or shareholder groups, must disclose all important facts concerning the issues on which holders are asked to vote. Tender Tilbud Verdipapirhandelloven krever utlevering av viktig informasjon av alle som ønsker å kjøpe mer enn 5 prosent av selskapets verdipapirer ved direkte kjøp eller tilbud. Et slikt tilbud blir ofte utvidet for å få kontroll over selskapet. Som med proxy-reglene, gir dette aksjonærene mulighet til å ta informerte beslutninger om disse kritiske bedriftshendelsene. Innsidehandel Verdipapirloven forbyr grovt svindelaktige aktiviteter av noe slag i forbindelse med tilbud, kjøp eller salg av verdipapirer. Disse bestemmelsene er grunnlag for mange typer disiplinære tiltak, herunder tiltak mot bedragerisk innsidehandel. Insiderhandel er ulovlig når en person utfører en sikkerhet mens han er i besittelse av vesentlig ikke-offentlig informasjon i strid med en plikt til å holde tilbake informasjonen eller avstå fra å handle. Registrering av utvekslinger, foreninger og andre Loven krever at en rekke markedsdeltakere registrerer seg hos Kommisjonen, herunder utveksling, meglere og forhandlere, overføringsagenter og clearingorganer. Registrering for disse organisasjonene innebærer arkivering av offentliggjørende dokumenter som oppdateres regelmessig. Utvekslingene og Finansreguleringsmyndigheten (FINRA) er identifisert som selvregulerende organisasjoner (SRO). SROer må skape regler som tillater disiplinering av medlemmer for uriktig oppførsel og for å etablere tiltak for å sikre markedets integritet og investorbeskyttelse. SRO proposed rules are published for comment before final SEC review and approval. Lov om inntrengningsrett fra 1939 Denne loven gjelder gjeldspapirer som obligasjoner, obligasjoner og notater som tilbys for offentlig salg. Selv om slike verdipapirer kan være registrert i henhold til verdipapirloven, kan de ikke bli tilbudt for salg til offentligheten, med mindre en formell avtale mellom utsteder av obligasjoner og obligasjonseier, kjent som tillitskapet, overholder lovens bestemmelser. The full text of this Act can be read at: sec. govaboutlawstia39.pdf . Investeringsselskapsloven fra 1940 Denne loven regulerer organisering av selskaper, herunder fond, som primært engasjerer seg i å investere, reinvestere og handle i verdipapirer, og hvis egne verdipapirer blir tilbudt til investerende publikum. Forordningen er utformet for å minimere interessekonflikter som oppstår i disse komplekse operasjonene. Loven krever at disse selskapene skal offentliggjøre sin finansielle stilling og investeringspolitikk til investorer når aksjer i utgangspunktet selges og deretter regelmessig. Lovens fokus er på offentliggjøring av opplysninger om fondet og dets investeringsmål, samt om investeringsselskapets struktur og virksomhet. Det er viktig å huske at loven ikke tillater SEC å direkte overvåke investeringsbeslutningene eller aktivitetene til disse selskapene eller dømme fordelene ved sine investeringer. The full text of this Act is available at: sec. govaboutlawsica40.pdf . Investeringsrådgiverloven fra 1940 Denne loven regulerer investeringsrådgivere. Med visse unntak krever denne lov at bedrifter eller eneste utøvere kompenserer for å gi råd til andre om verdipapirinvesteringer, må registrere seg hos SEC og overholde regelverk laget for å beskytte investorer. Since the Act was amended in 1996, generally only advisers who have at least 100 million of assets under management or advise a registered investment company must register with the Commission. The full text of this Act is available at: sec. govaboutlawsiaa40.pdf . Sarbanes-Oxley Act of 2002 On July 30, 2002, President George W. Bush signed into law the Sarbanes-Oxley Act of 2002, which he characterized as quotthe most far reaching reforms of American business practices since the time of Franklin Delano Roosevelt. quot The Act mandated a number of reforms to enhance corporate responsibility, enhance financial disclosures and combat corporate and accounting fraud, and created the quotPublic Company Accounting Oversight Board, quot also known as the PCAOB, to oversee the activities of the auditing profession. The full text of the Act is available at: uscode. house. govdownloadpls15C98.txt. (Vennligst sjekk klassifiseringstabellene som opprettholdes av Det amerikanske representantskapets kontor for juridisk revisjonsråd for oppdateringer til noen av lovene.) Du kan finne lenker til alle kommisjonens regelverk og rapporter utstedt under Sarbanes-Oxley Act på: sec. govspotlightsarbanes - oxley. htm. Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act of 2010 Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act ble undertegnet i lov 21. juli 2010 av president Barack Obama. Lovgivningen har til formål å omforme det amerikanske reguleringssystemet på en rekke områder, inkludert men ikke begrenset til forbrukerbeskyttelse, handelsrestriksjoner, kredittvurderinger, regulering av finansielle produkter, eierstyring og offentliggjøring og åpenhet. The full text of the Act is available at: sec. govaboutlawswallstreetreform-cpa. pdf. (Vennligst sjekk klassifiseringstabellene som opprettholdes av det amerikanske representantskapets kontor for juridisk revisjonskonsulent for oppdateringer av noen av lovene.) Du kan finne lenker til alle kommisjonens regelverk og rapporter utstedt i henhold til Dodd Frank-loven på: sec. govspotlightdodd - frank. shtml. Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act On April 5, 2012, the Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act was signed into law by President Barack Obama. The JOBS Act requires the SEC to write rules and issue studies on capital formation, disclosure, and registration requirements. Cost-effective access to capital for companies of all sizes plays a critical role in our national economy, and companies seeking access to capital should not be hindered by unnecessary or overly burdensome regulations. For more information on the JOBS Act, see our Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act Spotlight page. Data-Driven Fed039s Dilemma Over Rate Decision By Bluford Putnam February 28, 2017 Despite unemployment and inflation being close to its target, the Fed is unlikely to raise rates at its March 15 meeting, deferring to a May or June hike. Pass på at gjeldsloftet oppfyller skattemessige ambisjoner av Bluford Putnam og Erik Norland 27. februar 2017 Stien republikanerne i kongressen tar for å løse det omstridte spørsmålet om å heve gjeldstaket, vil gi innsikt for aksjer og obligasjonsmarkeder. Kommer europeiske valg til å styrke enhet eller forsvinne splittelse av Erik Norland 21. februar 2017 Valg i Nederland, Frankrike og Tyskland på overraskelseshælene Brexit-stemme kunne enten styrke europeisk enhet eller utdype splittelsen. Futures Options TradingWhat We Do Introduction The mission of the U. S. Securities and Exchange Commission is to protect investors, maintain fair, orderly, and efficient markets, and facilitate capital formation. As more and more first-time investors turn to the markets to help secure their futures, pay for homes, and send children to college, our investor protection mission is more compelling than ever. As our nation39s securities exchanges mature into global for-profit competitors, there is even greater need for sound market regulation. And the common interest of all Americans in a growing economy that produces jobs, improves our standard of living, and protects the value of our savings means that all of the SEC39s actions must be taken with an eye toward promoting the capital formation that is necessary to sustain economic growth. The world of investing is fascinating and complex, and it can be very fruitful. But unlike the banking world, where deposits are guaranteed by the federal government, stocks, bonds and other securities can lose value. There are no guarantees. That39s why investing is not a spectator sport. By far the best way for investors to protect the money they put into the securities markets is to do research and ask questions. The laws and rules that govern the securities industry in the United States derive from a simple and straightforward concept: all investors, whether large institutions or private individuals, should have access to certain basic facts about an investment prior to buying it, and so long as they hold it. To achieve this, the SEC requires public companies to disclose meaningful financial and other information to the public. This provides a common pool of knowledge for all investors to use to judge for themselves whether to buy, sell, or hold a particular security. Only through the steady flow of timely, comprehensive, and accurate information can people make sound investment decisions. The result of this information flow is a far more active, efficient, and transparent capital market that facilitates the capital formation so important to our nation39s economy. To insure that this objective is always being met, the SEC continually works with all major market participants, including especially the investors in our securities markets, to listen to their concerns and to learn from their experience. The SEC oversees the key participants in the securities world, including securities exchanges, securities brokers and dealers, investment advisors, and mutual funds. Here the SEC is concerned primarily with promoting the disclosure of important market-related information, maintaining fair dealing, and protecting against fraud. Crucial to the SEC39s effectiveness in each of these areas is its enforcement authority. Each year the SEC brings hundreds of civil enforcement actions against individuals and companies for violation of the securities laws. Typical infractions include insider trading, accounting fraud, and providing false or misleading information about securities and the companies that issue them. One of the major sources of information on which the SEC relies to bring enforcement action is investors themselves mdash another reason that educated and careful investors are so critical to the functioning of efficient markets. To help support investor education, the SEC offers the public a wealth of educational information on this Internet website. which also includes the EDGAR database of disclosure documents that public companies are required to file with the Commission. Though it is the primary overseer and regulator of the U. S. securities markets, the SEC works closely with many other institutions, including Congress, other federal departments and agencies, the self-regulatory organizations (e. g. the stock exchanges), state securities regulators, and various private sector organizations. In addition, the Chairman of the SEC represents the agency as a member of the Financial Stability Oversight Council (FSOC). This article is an overview of the SEC39s history, responsibilities, activities, organization, and operation. More detailed information about many of these topics is available throughout this website. Creation of the SEC The SEC39s foundation was laid in an era that was ripe for reform. Before the Great Crash of 1929, there was little support for federal regulation of the securities markets. This was particularly true during the post-World War I surge of securities activity. Proposals that the federal government require financial disclosure and prevent the fraudulent sale of stock were never seriously pursued. Tempted by promises of quotrags to richesquot transformations and easy credit, most investors gave little thought to the systemic risk that arose from widespread abuse of margin financing and unreliable information about the securities in which they were investing. During the 1920s, approximately 20 million large and small shareholders took advantage of post-war prosperity and set out to make their fortunes in the stock market. It is estimated that of the 50 billion in new securities offered during this period, half became worthless. When the stock market crashed in October 1929, public confidence in the markets plummeted. Investors large and small, as well as the banks who had loaned to them, lost great sums of money in the ensuing Great Depression. There was a consensus that for the economy to recover, the public39s faith in the capital markets needed to be restored. Congress held hearings to identify the problems and search for solutions. Based on the findings in these hearings, Congress mdash during the peak year of the Depression mdash passed the Securities Act of 1933. This law, together with the Securities Exchange Act of 1934, which created the SEC, was designed to restore investor confidence in our capital markets by providing investors and the markets with more reliable information and clear rules of honest dealing. The main purposes of these laws can be reduced to two common-sense notions: Companies publicly offering securities for investment dollars must tell the public the truth about their businesses, the securities they are selling, and the risks involved in investing. People who sell and trade securities ndash brokers, dealers, and exchanges ndash must treat investors fairly and honestly, putting investors39 interests first. Monitoring the securities industry requires a highly coordinated effort. Congress established the Securities and Exchange Commission in 1934 to enforce the newly-passed securities laws, to promote stability in the markets and, most importantly, to protect investors. President Franklin Delano Roosevelt appointed Joseph P. Kennedy, President John F. Kennedy39s father, to serve as the first Chairman of the SEC. Organization of the SEC The SEC consists of five presidentially-appointed Commissioners, with staggered five-year terms (see SEC Organization Chart text version also available). One of them is designated by the President as Chairman of the Commission mdash the agency39s chief executive. By law, no more than three of the Commissioners may belong to the same political party, ensuring non-partisanship. The agency39s functional responsibilities are organized into five Divisions and 23 Offices, each of which is headquartered in Washington, DC. The Commission39s approximately 4,600 staff are located in Washington and in 11 Regional Offices throughout the country. It is the responsibility of the Commission to: interpret and enforce federal securities laws issue new rules and amend existing rules oversee the inspection of securities firms, brokers, investment advisers, and ratings agencies oversee private regulatory organizations in the securities, accounting, and auditing fields and coordinate U. S. securities regulation with federal, state, and foreign authorities. The Commission convenes regularly at meetings that are open to the public and the news media unless the discussion pertains to confidential subjects, such as whether to bring an enforcement action. Division of Corporation Finance The Division of Corporation Finance assists the Commission in executing its responsibility to oversee corporate disclosure of important information to the investing public. Corporations are required to comply with regulations pertaining to disclosure that must be made when stock is initially sold and then on a continuing and periodic basis. The Division39s staff routinely reviews the disclosure documents filed by companies. The staff also provides companies with assistance interpreting the Commission39s rules and recommends to the Commission new rules for adoption. The Division of Corporation Finance reviews documents that publicly-held companies are required to file with the Commission. The documents include: registration statements for newly-offered securities annual and quarterly filings (Forms 10-K and 10-Q) proxy materials sent to shareholders before an annual meeting annual reports to shareholders documents concerning tender offers (a tender offer is an offer to buy a large number of shares of a corporation, usually at a premium above the current market price) and filings related to mergers and acquisitions. These documents disclose information about the companies39 financial condition and business practices to help investors make informed investment decisions. Through the Division39s review process, the staff monitors compliance with disclosure requirements and seeks to improve the quality of the disclosure. To meet the SEC39s requirements for disclosure, a company issuing securities or whose securities are publicly traded must make available all information, whether it is positive or negative, that might be relevant to an investor39s decision to buy, sell, or hold the security. Corporation Finance provides administrative interpretations of the Securities Act of 1933, the Securities Exchange Act of 1934, and the Trust Indenture Act of 1939, and recommends regulations to implement these statutes. Working closely with the Office of the Chief Accountant, the Division monitors the activities of the accounting profession, particularly the Financial Accounting Standards Board (FASB), that result in the formulation of generally accepted accounting principles (GAAP). Increasingly, the Division also monitors the use by U. S. registrants of International Financial Reporting Standards (IFRS), promulgated by the International Accounting Standards Board. The Division39s staff provides guidance and counseling to registrants, prospective registrants, and the public to help them comply with the law. For example, a company might ask whether the offering of a particular security requires registration with the SEC. Corporation Finance would share its interpretation of the relevant securities regulations with the company and give it advice on compliance with the appropriate disclosure requirement. The Division uses no-action letters to issue guidance in a more formal manner. A company seeks a no-action letter from the staff of the SEC when it plans to enter uncharted legal territory in the securities industry. For example, if a company wants to try a new marketing or financial technique, it can ask the staff to write a letter indicating whether it would or would not recommend that the Commission take action against the company for engaging in its new practice. How the SEC Rulemaking Process Works Rulemaking is the process by which federal agencies implement legislation passed by Congress and signed into law by the President. Major pieces of legislation, such as the Securities Act of 1933, the Securities Exchange Act of 1934, and the Investment Company and Investment Adviser Acts of 1940 provide the framework for the SEC39s oversight of the securities markets. These statutes generally are broadly drafted, establishing basic principles and objectives. To ensure that the intent of Congress is carried out in specific circumstances mdash and as the securities markets evolve technologically, expand in size, and offer new products and services mdash the SEC engages in rulemaking. Rulemaking can involve several steps: concept release, rule proposal, and rule adoption. Concept Release: The rulemaking process usually begins with a rule proposal, but sometimes an issue is so unique andor complicated that the Commission seeks out public input on which, if any, regulatory approach is appropriate. A concept release is issued describing the area of interest and the Commission39s concerns and usually identifying different approaches to addressing the problem, followed by a series of questions that seek the views of the public on the issue. The public39s feedback is taken into consideration as the Commission decides which approach, if any, is appropriate. Rule Proposal: The Commission publishes a detailed formal rule proposal for public comment. Unlike a concept release, a rule proposal advances specific objectives and methods for achieving them. Typically the Commission provides between 30 and 90 days for review and comment. Just as with a concept release, the public comment is considered vital to the formulation of a final rule. Rule Adoption: Finally, the Commissioners consider what they have learned from the public exposure of the proposed rule, and seek to agree on the specifics of a final rule. If a final measure is then adopted by the Commission, it becomes part of the official rules that govern the securities industry. Division of Trading and Markets The Division of Trading and Markets assists the Commission in executing its responsibility for maintaining fair, orderly, and efficient markets. The staff of the Division provide day-to-day oversight of the major securities market participants: the securities exchanges securities firms self-regulatory organizations (SROs) including the Financial Industry Regulatory Authority (FInRA), the Municipal Securities Rulemaking Board (MSRB), clearing agencies that help facilitate trade settlement transfer agents (parties that maintain records of securities owners) securities information processors and credit rating agencies. The Division also oversees the Securities Investor Protection Corporation (SIPC), which is a private, non-profit corporation that insures the securities and cash in the customer accounts of member brokerage firms against the failure of those firms. It is important to remember that SIPC insurance does not cover investor losses arising from market declines or fraud. The Division39s additional responsibilities include: carrying out the Commission39s financial integrity program for broker-dealers reviewing (and in some cases approving, under authority delegated from the Commission) proposed new rules and proposed changes to existing rules filed by the SROs assisting the Commission in establishing rules and issuing interpretations on matters affecting the operation of the securities markets and surveilling the markets. Division of Investment Management The Division of Investment Management assists the Commission in executing its responsibility for investor protection and for promoting capital formation through oversight and regulation of America39s 66.8 trillion investment management industry. This important part of the U. S. capital markets includes mutual funds and the professional fund managers who advise them analysts who research individual assets and asset classes and investment advisers to individual customers. Because of the high concentration of individual investors in the mutual funds, exchange-traded funds, and other investments that fall within the Division39s purview, the Division of Investment Management is focused on ensuring that disclosures about these investments are useful to retail customers, and that the regulatory costs which consumers must bear are not excessive. The Division39s additional responsibilities include: assisting the Commission in interpreting laws and regulations for the public and SEC inspection and enforcement staff responding to no-action requests and requests for exemptive relief reviewing investment company and investment adviser filings assisting the Commission in enforcement matters involving investment companies and advisers and advising the Commission on adapting SEC rules to new circumstances. Division of Enforcement The Division of Enforcement assists the Commission in executing its law enforcement function by recommending the commencement of investigations of securities law violations, by recommending that the Commission bring civil actions in federal court or as administrative proceedings before an administrative law judge, and by prosecuting these cases on behalf of the Commission. As an adjunct to the SEC39s civil enforcement authority, the Division works closely with law enforcement agencies in the U. S. and around the world to bring criminal cases when appropriate. The Division obtains evidence of possible violations of the securities laws from many sources, including market surveillance activities, investor tips and complaints, other Divisions and Offices of the SEC, the self-regulatory organizations and other securities industry sources, and media reports. All SEC investigations are conducted privately. Facts are developed to the fullest extent possible through informal inquiry, interviewing witnesses, examining brokerage records, reviewing trading data, and other methods. With a formal order of investigation, the Division39s staff may compel witnesses by subpoena to testify and produce books, records, and other relevant documents. Following an investigation, SEC staff present their findings to the Commission for its review. The Commission can authorize the staff to file a case in federal court or bring an administrative action. In many cases, the Commission and the party charged decide to settle a matter without trial. Common conduct that may lead to SEC investigations include: misrepresentation or omission of important information about securities manipulating the market prices of securities stealing customers39 funds or securities violating broker-dealers39 responsibility to treat customers fairly insider trading (violating a trust relationship by trading while in possession of material, non-public information about a security) and selling unregistered securities. Whether the Commission decides to bring a case in federal court or within the SEC before an administrative law judge may depend upon the type of sanction or relief that is being sought. For example, the Commission may bar someone from the brokerage industry in an administrative proceeding. but an order barring someone from acting as a corporate officer or director must be obtained in federal court. Often, when the misconduct warrants it, the Commission will bring both proceedings. Civil action: The Commission files a complaint with a U. S. District Court and asks the court for a sanction or remedy. Often the Commission asks for a court order, called an injunction, that prohibits any further acts or practices that violate the law or Commission rules. An injunction can also require audits, accounting for frauds, or special supervisory arrangements. In addition, the SEC can seek civil monetary penalties, or the return of illegal profits (called disgorgement). The court may also bar or suspend an individual from serving as a corporate officer or director. A person who violates the court39s order may be found in contempt and be subject to additional fines or imprisonment. Administrative action: The Commission can seek a variety of sanctions through the administrative proceeding process. Administrative proceedings differ from civil court actions in that they are heard by an administrative law judge (ALJ), who is independent of the Commission. The administrative law judge presides over a hearing and considers the evidence presented by the Division staff, as well as any evidence submitted by the subject of the proceeding. Following the hearing the ALJ issues an initial decision that includes findings of fact and legal conclusions. The initial decision also contains a recommended sanction. Both the Division staff and the defendant may appeal all or any portion of the initial decision to the Commission. The Commission may affirm the decision of the ALJ, reverse the decision, or remand it for additional hearings. Administrative sanctions include cease and desist orders, suspension or revocation of broker-dealer and investment advisor registrations, censures, bars from association with the securities industry, civil monetary penalties, and disgorgement. Division of Economic and Risk Analysis The Division of Economic and Risk Analysis assists the Commission in executing its mission to protect investors, maintain fair, orderly, and efficient markets, and facilitate capital formation by integrating robust economic analysis and rigorous data analytics into the work of the SEC. The Division has a broad role in Commission activities, interacting with nearly every Division and Office, providing sophisticated and data-driven economic and risk analyses to help inform the agency39s policymaking, rulemaking, enforcement, and examinations. There are two main functions for the Division. First, DERA staff provide vital support in the form of economic analyses in support of Commission rulemaking and policy development. Second, the Division also provides economic analysis and research, risk assessment, and data analytics to critically support the agency39s resources on matters presenting the greatest perceived risks in litigation, examinations, and registrant reviews, as well as providing economic support for enforcement matters. Among the functions performed by the Division are: Analyzing the potential economic effects of Commission rulemakings or other Commission actions. In this role, offices within DERA works closely with the other Divisions and Offices to help examine the need for regulatory action, analyze the potential economic effects of rules and other Commission actions, develop data-driven analyses of market activity, and assist in evaluating public comments and studies. Providing quantitative and qualitative research and support related to risk assessment. DERA staff help the Commission to anticipate, identify, and manage risks, focusing on early identification of potential fraud and illegal or questionable activities. Staff collects, analyzes, and disseminates information to the Commission and its Staff about regulated entities and market activity. Assisting the Division of Enforcement by, for example, providing economic and quantitative analysis and support in enforcement proceedings and settlement negotiations. Office of the General Counsel The General Counsel is appointed by the Chairman as the chief legal officer of the Commission, with overall responsibility for the establishment of agency policy on legal matters. The General Counsel serves as the chief legal advisor to the Chairman regarding all legal matters and services performed within, or involving, the agency, and provides legal advice to the Commissioners, the Divisions, the Offices, and other SEC components as appropriate. The General Counsel represents the SEC in civil, private, or appellate proceedings as appropriate, including appeals from the decisions of the federal district courts or the Commission in enforcement matters, and appeals from the denial of requests under the Freedom of Information Act. Through its amicus curiae program, the General Counsel often intervenes in private appellate litigation involving novel or important interpretations of the securities laws, and the Office is responsible for coordinating with the Department of Justice in the preparation of briefs on behalf of the United States involving matters in which the SEC has an interest. The General Counsel is also responsible for determining the adherence by attorneys in the SEC to appropriate professional standards, as well as for providing advice on standards of conduct to Commissioners and staff, as appropriate. It is responsible for the final drafting of all proposed legislation that the Chairman or the Commission choose to submit for consideration to the Congress or the states, and for coordinating the SEC staff positions on such legislation. Office of the Chief Accountant The Chief Accountant is appointed by the Chairman to be the principal adviser to the Commission on accounting and auditing matters. The Office of the Chief Accountant assists the Commission in executing its responsibility under the securities laws to establish accounting principles, and for overseeing the private sector standards-setting process. The Office works closely with the Financial Accounting Standards Board, whose accounting standards the Commission has recognized as generally accepted for purposes of the federal securities laws, as well as the International Accounting Standards Board and the American Institute of Certified Public Accountants. In addition to its responsibility for accounting standards, the Commission is responsible for the approval or disapproval of auditing rules put forward by the Public Company Accounting Oversight Board, a private-sector regulator established by the Sarbanes-Oxley Act to oversee the auditing profession. The Commission also has thorough-going oversight responsibility for all of the activities of the PCAOB, including approval of its annual budget. To assist the Commission in the execution of these responsibilities, the Office of the Chief Accountant is the principal liaison with the PCAOB. The Office also consults with registrants and auditors on a regular basis regarding the application of accounting and auditing standards and financial disclosure requirements. Because of its expertise and ongoing involvement with questions concerning the financial books and records of public companies registered with the SEC, the Office of the Chief Accountant is often called upon to assist in addressing issues that arise in the context of Commission enforcement actions. Office of Compliance Inspections and Examinations The Office of Compliance Inspections and Examinations administers the SEC39s nationwide examination and inspection program for registered self-regulatory organizations, broker-dealers, transfer agents, clearing agencies, investment companies, and investment advisers. The Office conducts inspections to foster compliance with the securities laws, to detect violations of the law, and to keep the Commission informed of developments in the regulated community. Among the more important goals of the examination program is the quick and informal correction of compliance problems. When the Office finds deficiencies, it issues a quotdeficiency letterquot identifying the problems that need to be rectified and monitor the situation until compliance is achieved. Violations that appear too serious for informal correction are referred to the Division of Enforcement. Office of Credit Ratings In July 2010, Congress passed the Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act (quotDodd-Frank Actquot), which amended Section 15E of the Securities Exchange Act of 1934 to enhance the regulation, accountability, and transparency of nationally recognized statistical rating organizations or quotNRSROs. quot The Dodd-Frank Act mandated the creation of the Office of Credit Ratings (ldquoOCRrdquo) in support of the Commissionrsquos mission to protect investors, facilitate capital formation, and maintain fair, orderly and efficient markets. OCR was established in June 2012 with the appointment of its Director, Thomas J. Butler. The Office is charged with administering the rules of the Commission with respect to the practices of NRSROs in determining credit ratings for the protection of users of credit ratings and in the public interest promoting accuracy in credit ratings issued by NRSROs and working to ensure that credit ratings are not unduly influenced by conflicts of interest and that NRSROs provide greater transparency and disclosure to investors. In support of this mission, OCR conducts examinations of NRSROs to assess and promote compliance with statutory and Commission requirements monitors the activities of NRSROs, conducts outreach with investors, issuers, and other industry participants develops and administers rules affecting NRSROs and provides guidance generally with respect to the Commissionrsquos regulatory initiatives related to NRSROs. OCR also liaises with domestic and foreign regulators on credit rating agency initiatives to facilitate regulatory cohesion and enhance the Commissionrsquos role in the global regulatory environment. The Office is located in New York and Washington, D. C. and is staffed with individuals including examiners, attorneys and accountants with expertise in, among other areas, structured finance, corporate finance, municipal finance, financial institutions, insurance companies, and credit rating agencies. Office of International Affairs The SEC works extensively in the international arena to promote cooperation among national securities regulatory agencies, and to encourage the maintenance of high regulatory standards worldwide. The Office of International Affairs assists the Chairman and the Commission in the development and implementation of the SEC39s international regulatory and enforcement initiatives. The Office negotiates bilateral and multilateral agreements for Commission approval on such subjects as regulatory cooperation and enforcement assistance, and oversees the implementation of such arrangements. It is also responsible for advancing the Commission39s agenda in international meetings and organizations. The Office also conducts a technical assistance program for countries with emerging securities markets, which includes training both in the United States and in the requesting country. Over 100 countries currently participate in this program. Office of Investor Education and Advocacy The Office of Investor Assistance responds to questions, complaints, and suggestions from the members of the public. Tens of thousands of investors contact the SEC each year using the agency39s online forms or our (800) SEC-0330 hotline (toll-free in U. S.) to ask questions on a wide range of securities-related topics, to complain about problems with their investments or their financial professionals, or to suggest improvements to the agency39s regulations and procedures. The Office of Investor Education carries out the SEC39s investor education program, which includes producing and distributing educational materials. participating in educational seminars and investor-oriented events, and partnering with federal agencies, state regulators, and others on investor literacy initiatives. The Office of the Chief Counsel creates public-facing content on securities-related topics (including for Investor. gov, the SEC39s website designed for individual investors) and provides advice to OIEA on securities and administrative law issues. Office of Municipal Securities The Office of Municipal Securities coordinates the SEC39s municipal securities activities, administers SEC rules relating to the municipal securities market, advises the Commission on policy matters relating to the municipal bond market, and provides technical assistance in the development and implementation of major SEC initiatives in the municipal securities area. Office of Ethics Counsel The Office of the Ethics Counsel is responsible for advising and counseling all Commission employees and members on such issues as personal and financial conflicts of interest, securities holdings and transactions of Commission employees and their immediate families, gifts, seeking and negotiating other employment, outside activities, financial disclosure, and post-employment restrictions. Office of the Investor Advocate The Office of Investor Advocate has four core functions, to provide a voice for investors to ensure their needs are considered in SEC decision-making, to assist retail investors, to study investor behavior and to support the SECrsquos Investor Advisory Committee. Office of Women and Minority Inclusion The Office of Minority and Women Inclusion (OMWI) is responsible for all matters related to diversity in management, employment and business activities at the SEC. OMWI is committed to ensuring that diversity and inclusion are leveraged throughout the agency to advance the SEC39s mission to protect investors, maintain fair, orderly, and efficient markets, and facilitate capital formation. Office of the Chief Operating Officer The Office of the Chief Operating Officer assists the Chairman in developing and executing the management policies of the SEC. The Office formulates budget and authorization strategies, supervises the allocation and use of SEC resources, promotes management controls and financial integrity, manages the administrative support offices, and oversees the development and implementation of the SEC39s automated information systems. The Office has six main functional areas: The Office of Acquisitions develops and executes programs for the SEC39s acquisitions policy, procurement and contract administration, acquisitions workforce training and certification, and government purchase card. The Office of Financial Management administers the financial management and budget functions of the SEC. The Office assists the Chairman and the Executive Director in formulating budget and authorization requests, monitors the utilization of agency resources, and develops, oversees, and maintains SEC financial systems. These activities include cash management, accounting, fee collections, travel policy development, and oversight and budget justification and execution. The Office of Support Operations assists the Chairman and the Executive Director in managing the agency39s facilities and assets, and provides a wide range of support services to the SEC staff. The Office serves the Headquarters Office and all Regional Office locations on matters including property management, office lease acquisition and administration, space renovation, supplies and office equipment management, transportation, mail distribution, publications, printing, and desktop publishing. Also, OSO is responsible for the processing of requests under the Freedom of Information and Privacy Acts, the management of all agency records in accordance with the Federal Records Act, and maintaining the security and safety of all SEC facilities. The Office of Human Resources assists the Chairman in recruiting and retaining the best and the brightest professional staff in the federal workforce, and in ensuring that the SEC remains the employer of choice within the federal government. The Office has overall responsibility for the strategic management of the SEC39s human capital. In addition, it is responsible for ensuring compliance with all federal regulations for the following areas: recruitment, staffing, retention, and separation position management and classification compensation and benefits counseling and processing leadership and employee development performance management and awards employee relations labor relations the SEC39s disability, worklife, and telework programs employee records processing and maintenance and employee financial disclosure. The Office also represents the Commission as the liaison to the U. S. Office of Personnel Management and other Federal Government agencies, various public and private-sector professional human resources organizations, and educational institutions in matters relating to human capital management. The Office of Strategic Initiatives provides direct executive-level oversight for the ongoing transformation of specific functions and programs, including the SEC intranet, information services, and the EDGAR redesign program. The Office of Information Technology supports the Commission and staff of the SEC in all aspects of information technology. The Office has overall management responsibility for the Commission39s IT program including application development, infrastructure operations and engineering, user support, IT program management, capital planning, security, and enterprise architecture. The Office operates the Electronic Data Gathering Analysis and Retrieval (EDGAR) system. which electronically receives, processes, and disseminates more than 500,000 financial statements every year. The Office also maintains a very active website that contains a wealth of information about the Commission and the securities industry, and also hosts the EDGAR database for free public access. Office of Legislative and Intergovernmental Affairs The Office of Legislative Affairs and Intergovernmental Affairs serves as the agency39s formal liaison with the Congress, other Executive Branch agencies, and state and local governments. The staff carefully monitor ongoing legislative activities and initiatives on Capitol Hill that affect the Commission and its mission. Through regular communication and consultation with House and Senate members and staff, the Office communicates legislators39 goals to the agency, and communicates the agency39s own regulatory and management initiatives to the Congress. The Office is responsible for responding to congressional requests for testimony of SEC officials, as well as requests for documents, technical assistance, and other information. In addition, the Office monitors legislative and oversight hearings that pertain to the securities markets and the protection of investors, even when an SEC witness is not present. Additional Information About the SEC Office of Public Affairs The Office of Public Affairs (OPA) assists the Commission in making the work of the SEC open to the public, understandable to investors and accountable to taxpayers. The Office helps every other SEC division and office accomplish the agency39s mission ndash to protect investors, maintain fair, orderly, and efficient markets, and facilitate capital formation. OPA39s principal activity is to communicate the agency39s work and deliver the agency39s data and other digital information to the public, market participants and other stakeholders on SEC. gov. In addition to managing SEC. gov and other digital media platforms, the Office administers internal and external communications programs. Office of the Secretary The Secretary of the Commission is appointed by the Chairman, and is responsible for the procedural administration of Commission meetings, rulemaking, practice, and procedure. Among the responsibilities of the Office are the scheduling and recording of public and non-public meetings of the Commission the administration of the process by which the Commission takes action without a meeting (called the seriatim process) the administration of the duty-officer process (by which a single Commissioner is designated to authorize emergency action) the maintenance of records of Commission actions and the maintenance of records of financial judgments in enforcement proceedings. The Office also provides advice to the Commission and the staff on questions of practice and procedure. The Office reviews all SEC documents submitted by the staff to the Commission. These include rulemaking releases. SEC enforcement orders and litigation releases. SRO rulemaking notices and orders. and actions taken by SEC staff pursuant to delegated authority. In addition, it receives and tracks documents filed in administrative proceedings, requests for confidential treatment, and comment letters on rule proposals. The Office is responsible for publishing official documents and releases of Commission actions in the Federal Register and the SEC Docket . and it posts them on the SEC Internet website, sec. gov. The Office also monitors compliance with the Government in the Sunshine Act. Office of Equal Employment Opportunity Because the SEC39s employees are its most important resource, the Office of Equal Employment Opportunity works to ensure that the agency39s professional staff come from diverse backgrounds that reflect the diversity of the investing public. Equal employment opportunity at the SEC is a continuing commitment. To maintain neutrality in resolving disputes, the EEO Office is independent of any other SEC office. The EEO Director reports to the Chairman. The primary mission of the EEO Office is to prevent employment discrimination, including discriminatory harassment, so that all SEC employees have the working environment to support them in their efforts to protect investors, maintain healthy markets, and promote capital formation. Office of the Inspector General The Office of the Inspector General conducts internal audits and investigations of SEC programs and operations. Through these audits and investigations, the Inspector General seeks to identify and mitigate operational risks, enhance government integrity, and improve the efficiency and effectiveness of SEC programs. Office of Administrative Law Judges The Commission39s Office of Administrative Law Judges consists of independent judicial officers who conduct hearings and rule on allegations of securities law violations in cases initiated by the Commission. When the Commission initiates a public administrative proceeding, it refers the cases to the Office, where it is assigned to an individual Administrative Law Judge (ALJ). The ALJ then conducts a public hearing that is similar to a non-jury trial in the federal courts. Just as a federal judge can do, an ALJ issues subpoenas, rules on motions, and rules on the admissibility of evidence. At the conclusion of the hearing, the parties submit proposed findings of fact and conclusions of law. The ALJ prepares an initial decision that includes factual findings and legal conclusions that are matters of public record. Parties may appeal an initial decision to the Commission, which can affirm, reverse, modify, set aside or remand for further proceedings. Appeals from Commission action are to a United States Court of Appeals. The Laws That Govern the Securities Industry Securities Act of 1933 Often referred to as the quottruth in securitiesquot law, the Securities Act of 1933 has two basic objectives: require that investors receive financial and other significant information concerning securities being offered for public sale and prohibit deceit, misrepresentations, and other fraud in the sale of securities. Formål med registrering En primær måte å nå disse målene på er å gi viktig finansiell informasjon gjennom registrering av verdipapirer. Denne informasjonen gjør det mulig for investorer, ikke regjeringen, å foreta informerte vurderinger om hvorvidt de skal kjøpe et selskaps verdipapirer. Mens SEC krever at informasjonen som er oppgitt, er korrekt, garanterer den ikke det. Investorer som kjøper verdipapirer og har tap, har viktige utvinningsrettigheter dersom de kan bevise at det var ufullstendig eller unøyaktig avsløring av viktig informasjon. Registreringsprosessen Generelt må verdipapirer som er solgt i USA, registreres. Registreringsskjemaer selskapsfilen gir viktige fakta, samtidig som byrden og bekostningen av å overholde loven minimeres. Generelt krever registreringsskjema for: en beskrivelse av selskapets eiendommer og virksomhet en beskrivelse av sikkerheten som tilbys for salgsinformasjon om ledelsen av selskapet og regnskap sertifisert av uavhengige regnskapsførere. All companies, both domestic and foreign, must file their registration statements electronically. These statements and the accompanying prospectuses become public shortly after filing, and investors can access them using EDGAR. Registreringserklæringer er gjenstand for undersøkelse for å oppfylle opplysningskrav. Not all offerings of securities must be registered with the Commission. Noen unntak fra kravet til registrering inkluderer: private tilbud til et begrenset antall personer eller institusjoner tilbud av begrenset omfang intrastate tilbud og verdipapirer av kommunale, statlige og føderale regjeringer. By exempting many small offerings from the registration process, the SEC seeks to foster capital formation by lowering the cost of offering these types of securities to the public. Securities Exchange Act av 1934 Med denne loven opprettet Kongressen Securities and Exchange Commission. The Act empowers the SEC with broad authority over all aspects of the securities industry. This includes the power to register, regulate, and oversee brokerage firms, transfer agents, and clearing agencies as well as the nation39s securities self regulatory organizations (SROs). The various stock exchanges, such as the New York Stock Exchange, and The Nasdaq Stock Market are SROs. Finansreguleringsmyndigheten (FINRA) er også en SRO. Loven identifiserer og forbyder også visse typer oppførsel i markedene og gir Kommisjonen disiplinære myndigheter over regulerte enheter og personer tilknyttet dem. Loven tillater også SEC å kreve periodisk rapportering av informasjon fra selskaper med børsnoterte verdipapirer. Corporate Reporting Companies with more than 10 million in assets whose equity securities are held by more than a specified number of holders must file annual and other periodic reports. Disse rapportene er tilgjengelige for publikum via SEC39s EDGAR-databasen. Proxy Solicitations The Securities Exchange Act also governs the disclosure in materials used to solicit shareholders39 votes in annual or special meetings held for the election of directors and the approval of other corporate action. Denne informasjonen, som er inneholdt i fullmaktsmateriell, må innleveres til Kommisjonen i forkant av eventuelle henvendelser for å sikre overholdelse av opplysningsregler. Solicitations, whether by management or shareholder groups, must disclose all important facts concerning the issues on which holders are asked to vote. Tender Tilbud Verdipapirhandelloven krever utlevering av viktig informasjon av alle som ønsker å kjøpe mer enn 5 prosent av selskapets verdipapirer ved direkte kjøp eller tilbud. Et slikt tilbud blir ofte utvidet for å få kontroll over selskapet. Som med proxy-reglene, gir dette aksjonærene mulighet til å ta informerte beslutninger om disse kritiske bedriftshendelsene. Innsidehandel Verdipapirloven forbyr grovt svindelaktige aktiviteter av noe slag i forbindelse med tilbud, kjøp eller salg av verdipapirer. Disse bestemmelsene er grunnlag for mange typer disiplinære tiltak, herunder tiltak mot bedragerisk innsidehandel. Insiderhandel er ulovlig når en person utfører en sikkerhet mens han er i besittelse av vesentlig ikke-offentlig informasjon i strid med en plikt til å holde tilbake informasjonen eller avstå fra å handle. Registrering av utvekslinger, foreninger og andre Loven krever at en rekke markedsdeltakere registrerer seg hos Kommisjonen, herunder utveksling, meglere og forhandlere, overføringsagenter og clearingorganer. Registrering for disse organisasjonene innebærer arkivering av offentliggjørende dokumenter som oppdateres regelmessig. Utvekslingene og Finansreguleringsmyndigheten (FINRA) er identifisert som selvregulerende organisasjoner (SRO). SROer må skape regler som tillater disiplinering av medlemmer for uriktig oppførsel og for å etablere tiltak for å sikre markedets integritet og investorbeskyttelse. SRO proposed rules are published for comment before final SEC review and approval. Lov om inntrengningsrett fra 1939 Denne loven gjelder gjeldspapirer som obligasjoner, obligasjoner og notater som tilbys for offentlig salg. Selv om slike verdipapirer kan være registrert i henhold til verdipapirloven, kan de ikke bli tilbudt for salg til offentligheten, med mindre en formell avtale mellom utsteder av obligasjoner og obligasjonseier, kjent som tillitskapet, overholder lovens bestemmelser. The full text of this Act can be read at: sec. govaboutlawstia39.pdf . Investeringsselskapsloven fra 1940 Denne loven regulerer organisering av selskaper, herunder fond, som primært engasjerer seg i å investere, reinvestere og handle i verdipapirer, og hvis egne verdipapirer blir tilbudt til investerende publikum. Forordningen er utformet for å minimere interessekonflikter som oppstår i disse komplekse operasjonene. Loven krever at disse selskapene skal offentliggjøre sin finansielle stilling og investeringspolitikk til investorer når aksjer i utgangspunktet selges og deretter regelmessig. Lovens fokus er på offentliggjøring av opplysninger om fondet og dets investeringsmål, samt om investeringsselskapets struktur og virksomhet. Det er viktig å huske at loven ikke tillater SEC å direkte overvåke investeringsbeslutningene eller aktivitetene til disse selskapene eller dømme fordelene ved sine investeringer. The full text of this Act is available at: sec. govaboutlawsica40.pdf . Investeringsrådgiverloven fra 1940 Denne loven regulerer investeringsrådgivere. Med visse unntak krever denne lov at bedrifter eller eneste utøvere kompenserer for å gi råd til andre om verdipapirinvesteringer, må registrere seg hos SEC og overholde regelverk laget for å beskytte investorer. Since the Act was amended in 1996, generally only advisers who have at least 100 million of assets under management or advise a registered investment company must register with the Commission. The full text of this Act is available at: sec. govaboutlawsiaa40.pdf . Sarbanes-Oxley Act of 2002 On July 30, 2002, President George W. Bush signed into law the Sarbanes-Oxley Act of 2002, which he characterized as quotthe most far reaching reforms of American business practices since the time of Franklin Delano Roosevelt. quot The Act mandated a number of reforms to enhance corporate responsibility, enhance financial disclosures and combat corporate and accounting fraud, and created the quotPublic Company Accounting Oversight Board, quot also known as the PCAOB, to oversee the activities of the auditing profession. The full text of the Act is available at: uscode. house. govdownloadpls15C98.txt. (Vennligst sjekk klassifiseringstabellene som opprettholdes av Det amerikanske representantskapets kontor for juridisk revisjonsråd for oppdateringer til noen av lovene.) Du kan finne lenker til alle kommisjonens regelverk og rapporter utstedt under Sarbanes-Oxley Act på: sec. govspotlightsarbanes - oxley. htm. Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act of 2010 Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act ble undertegnet i lov 21. juli 2010 av president Barack Obama. Lovgivningen har til formål å omforme det amerikanske reguleringssystemet på en rekke områder, inkludert men ikke begrenset til forbrukerbeskyttelse, handelsrestriksjoner, kredittvurderinger, regulering av finansielle produkter, eierstyring og offentliggjøring og åpenhet. The full text of the Act is available at: sec. govaboutlawswallstreetreform-cpa. pdf. (Vennligst sjekk klassifiseringstabellene som opprettholdes av det amerikanske representantskapets kontor for juridisk revisjonskonsulent for oppdateringer av noen av lovene.) Du kan finne lenker til alle kommisjonens regelverk og rapporter utstedt i henhold til Dodd Frank-loven på: sec. govspotlightdodd - frank. shtml. Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act On April 5, 2012, the Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act was signed into law by President Barack Obama. The JOBS Act requires the SEC to write rules and issue studies on capital formation, disclosure, and registration requirements. Cost-effective access to capital for companies of all sizes plays a critical role in our national economy, and companies seeking access to capital should not be hindered by unnecessary or overly burdensome regulations. For more information on the JOBS Act, see our Jumpstart Our Business Startups (JOBS) Act Spotlight page .

No comments:

Post a Comment