Saturday 21 October 2017

Skin Trading System League Of Legender


Siden november 1994 har Scambusters. org hjulpet over elleve millioner mennesker til å beskytte seg mot svindel. Scambusters er forpliktet til å hjelpe deg med å unngå å bli tatt av farlige internett-svindel, frustrerende spam, utrolige identitetstyveri og andre listige offline og online svindel. Er du frustrert og overveldet av alle svindelene, spam og annet søppel du ser hver dag på Internett og i e-postkassen Ønsker du at du hadde en måte å vite sikkert, hva er ekte og hva er det ikke? Hvis du har det, har du kommet til det rette stedet. Mitt navn er Dr. Audri Lanford, og jeg ønsker deg velkommen til Scambusters. org. Min mann Jim og jeg opprettet Scambusters. org som en endelig ressurs fordi dessverre, som vi hører hver eneste dag, er smart, ikke nok til å beskytte deg selv og din familie. Hva å gjøre først. Det første vi anbefaler at du gjør, er å abonnere på vårt gratis email nyhetsbrev ved å skrive inn din e-postadresse i boksen til høyre. Du vil bli med over 80.000 smarte abonnenter som hver onsdag får de viktigste nyhetene, trender og svindel å unngå. Deretter anbefaler vi deg å utforske. Du finner mange flotte gratis ressurser her på hvordan du unngår de mest populære svindelene, identitetstyveri-trusler og urbane legender som gjør rundene. Nedenfor er vårt nyeste råd. Til høyre finner du våre mest populære artikler. Og hvis du ser etter en bestemt svindel, kan du bruke Søk-fanen øverst til høyre på hver side. Sjekk ut hvorfor The Wall Street Journal, The New York Times, NPR, ABC, CBS, NBC, CNN, CNBC, MSNBC, Forbes, Consumer Reports og så mange andre har anbefalt ScamBusters for nyttig, praktisk og pålitelig informasjon om identitetstyveri, Internett svindel, kredittkort svindel, phishing, lotteri svindel, urbane legender, og hvordan å stoppe spam. Nylige svindel og AdviceRiven Build Guide av Seth346 - Doug Huap på YouTube gjorde en fantastisk jobb med dette. Ekstremt detaljert og i dybden. Jeg beklager det så lenge, men hei, ingen sa noen gang å bli en stor ligaspiller, det var lett. Jeg har aldri hatt en anelse om hvordan tårnene er målrettede, og sverger det fremdeles tilfeldigvis noen ganger: P. Det eneste han la ut er at tårnets favorittmat er kanoner. fordi btches elsker kanoner. Hvis de er i tårnene, går tårnet først etter dem, uavhengig av arrangement. Prøv i hvert enkelt spill du spiller for å ikke gå glipp av en enkelt cs som du werent tvunget av. Dette betyr ikke å kjøre inn og dø til en renekton, men bare fordi maokai er nær noe betyr ikke at du ikke kan gå opp og bop det. - Ikke auto noe hvis flere minions er i drepeområdet til tårnet har målrettet. For eksempel har du 3 rangede kryper. Du auto en og tårnet skyter den andre, si farvel til det cs. - Å glemme at du har en passiv prokl. - Hvis du er blå side, og du har presset inn, tar du blikk, blå sentries, ulver og gromp. Ta dem en om gangen mens du skyver en bølge inn og du vil ikke savne cs. Youre jungler kan ikke like dette, men du får ekstremt fremover, og helvete gir mer, fungerer for meg. Hvis du er rød side, er scuttle virkelig det eneste trygge alternativet med mindre du er lei nok til å solo jungelen. Husk at du ikke kan ta lang tid, eller du vil dø til toppmidder som skjærer deg. Nah, du trodde Id begynner å fortelle deg hvordan du fryser. Absolutt ikke. Jeg begynner med å fortelle deg hvordan du PREPARER å fryse. Ganske mye, før du husker, skyver du inn i fiendtårnet. Du lar tårnet drepe bølgen din, og raskt begynner fiendens bølge å skyve, backupbølgen kommer dit og nå har du en ujevn bane. Hva kan du gjøre med en ujevn bane Du kan fryse den. Du sitter bare der og dreper de fiende minionene så sakte som mulig. Til slutt vil alle dine minions dø. Du har to valg nå, enten bryte fryseren, tank minionene, eller dra dem tilbake. Bryt fryseren hvis du trenger å streife omkring ved å drepe de resterende minions, tank dem hvis fienden presser, dra dem tilbake hvis fienden ikke er i kjørefelt. Ikke gjør dette etter om nivå 9 eller laner kan gjøre noen alvorlig skade roaming. Hvis du ser ham i en annen kjørefelt eller mistenker at han er på vei til det, bryter du fryseren og skyver umiddelbart til tårnet for å sette opp for en annen. Sakte pushing er når du bare skyver så langsomt som mulig. Som en fryse som ikke kan skje under de nåværende omstendighetene. Dine minions skyver opp veldig sakte og bygger opp. Dette gjør at du kan ha en stor krypebølge som fienden sjelden kan kjempe deg med. Sørg for ikke å ha bølgene sammenstøt langt forbi midtveien, eller du vil være i en forferdelig posisjon for en jungelgank med masse aggressiv plass for dine fiender. Dette er hva som vinner spill. Å bruke store mengder press er hvordan man skal oppnå en ledelse. Hvis du bare utelukker kjørefeltens motstander, spør deg selv noen spørsmål om at laget ditt gjør alrightquot Glans midt, hvordan mester gjør Oh 0-3, det suger Skyt bølgen din i proxy en annen, og trykk deretter ned det tårnet med ham eller drep hans lane motstander deretter skyve ned tårnet. Slik fjerner du kvoten med Lane Lose Gamequot mentalitet. Hvis du dreper noen lane motstander, skyv, så se etter mål. Med den nye Rift Herald har du til og med et praktisk globalt gullmål rett ved siden av banen som utvider din ledelse bra. Hvis du bruker push-strategien, kan du raskt pinge laners-banen din og si si (Champions name) inc botquot. Selv om dette tar en anstendig tid, gir den deg i det minste en rettferdiggjørelse for å bli irritert hvis din midbot lane ignorerer deg. Etter å ha gjort dette, fjern umiddelbart bølgen så fort du kan. Ved å gjøre dette, utvider du din krypefordel og nekter dem minions. En drep er verdt mer skjønt, så forhåpentligvis viser laget ditt 7 pings. Bare fokus på hva du kan påvirke, det er ingenting mer du kan gjøre etter det. Men. Det er ikke hvordan du vinner spill. Vel, ikke hvis du gjør det når du ikke skal. Pass på at laners gjør det bra. Id si hvis ingen fiende har mer enn 2 dreper, trenger du ikke å forlate bane utenom det beste av roams. Du tar bølger, proxy, cs fiendtlig jungler, scuttle, rift herald, ta tårnene, vandre rundt fiendens midt osv. Dette er den mest konsistente måten å utvide en ledelse på. Du så alle den store wardy ting, vel Vel, forhåpentligvis har du vært i gang. Av og til ser du at fienden begynner å gå ekstremt aggressiv, løp i tilfeldig retning direkte mot deg. Dette betyr at du blir ganked. RUN Den absolutt beste måten å gjøre dette på er å ha alle dine evner opp. Hvordan forbereder du på det. Enten har god avdeling for avdeling (elv og tri pensel) eller sørg for at jungelen er et annet sted ved å se ham på minimaporten. Nå vil jeg si at i lavere elo kan du bare utspille de fleste junglerganker, slik at du ikke må gå i en slik grad for å holde deg trygg. I den verste situasjonen må du blåses og du burde enkelt rømme. EW er et veldig godt verktøy for å unnslippe hva som helst jungler og toppen laner, outplay eller agn ut sine ccgap nærmere først om helst. Tredje q kan vanligvis ikke brukes fullt ut, men jeg er sikker på at det vil være øyeblikk. Med alle evner opp, vil du sjelden dø til ganks. Det er ikke dumt nok til å engasjere seg mens fiendens djungel sitter i den uoverviste elvbusken som virkelig vil holde deg trygg selv. Nedenfor er et godt eksempel på hvordan å unnslippe en gank Dette er min COMBO. Ikke den gutten Deckarr173s. Jeg gjorde det, heres dets bruk: - det gjør at du kan få hele skjoldets varighet (tidsskjold varer) - det tillater full mobilitet av evnen (Avstand) - det gir full kapasitet (skjoldbeløp) - mens du beholder full passiv skade (ingen stabler går inn, bruker på auto) Hvis du har god reaksjonstid, kan du unnvippe missiler helt ved å bruke dette. Hvis du møter en anstendig spiller, vil de ikke kaste sine evner på skjoldet ditt, i stedet venter de på varigheten å slutte. Med dette trikset, trenger du ikke å bekymre deg for det, du kan få deg automatisk av og fortsett å ikke ha noe vindu av sårbarhet, men vent det mer Hvis noen bruker CC på deg, hvis du er like før dette etter å ha fått bilen, agner du dem til å bevege seg videre opp til handel, og dermed slippe ut rasen din når du kommer ut av CC. Fungerer best mot Irelia og Renekton. Ikke bruk mot Singed eller Voli hvis deres flip allerede er i animasjon, du vil bli vendt to ganger så langt, jeg har ingen anelse om hvorfor. Kinda bs imo. Dette er Rivens sterkeste handelskombinasjoner. En kombinasjon av dyktighet, dobbelstøpning, massevirkning og råkraft Hvis du har gjort feil, det skjer med det beste av oss. Dessverre, etter en feil, er det flere som er sikker på å følge. En god måte å unngå disse er å spesifisere defensivt, samt justere spillestilen din for å være mer defensiv for dette spillet. Først og fremst ikke, og jeg mener IKKE, noensinne, bygge en fullstendig defensiv gjenstand før du har en fullstendig skadevare. En hexdrinker eller kjedepost er ok, men en Randuins er ikke. Hvis du gjør dette, vil du være ubrukelig. Du kan finne bildet over her. Susan vet dette sht bedre enn noen. Hvis du ser på proffene, eller selv, får vi alle en vanvittig mengde cs gjennom hele spillet (i gjennomsnitt 200). Hvis du er lei nok, får du en rabatt på innsats for dine drap. Jeg tror dette er langt den beste måten å gjenopprette. I det sene spillet feirer Riven unna minionbølge etter minionsbølge og kan til og med ta noen fra hver jungel for å hjelpe henne å komme tilbake raskere eller komme videre. Du kan vinne et spill like utenfor cs hvis du spiller anstendig. Hvis laneren din er ferdig, bøyer du deg over og. Du vet. Den andre han løper av for å påvirke resten av spillet. Bare Farm Få alle dang cs, få jungelen kryper, og plutselig får du ting. Din laner kommer tilbake og du ødelegger ham. Bare husk å pleie de stedene Ive fortalte deg å opprettholde sikkerheten. I det tidlige spillet hvis du blir presset etter å ha mistet banen, gård med klipping og misbruker skjoldet ditt. De fleste mestere kan ikke kapitalisere på denne metoden for oppdrett. Hvis du har problemer med å gjøre det Hoste, hoste, står overfor. Hoste gård primært under tårn, og e med andre evner for å få hjulene og kanskje slå fienden om nødvendig, så han tanks noen tårnskudd. Vær forsiktig med dykk, bruk din cc og flash hvis de gjør det, kanskje du får en drep mens du unngår døden. Husk hva jeg sa i oppdrett og trykkseksjon Den delen om å ta din egen jungel Hvis det ikke er trygt å bo i midten av banen, bare gå til jungelen, få litt av det cs og kom så tilbake og få din egen. Hvis du oppdager bølgen vil skyve inn før du kan komme nær ferdig leiren, bare la den gå eller aldri starte den. Du har mest sannsynlig en FULL krypebølge som kommer rett inn i salongen din. Til tider vil dette være ditt eneste alternativ. Helt forlatt kjørefelt. Gjør bare dette hvis du ikke lenger står overfor lane motstanderen din, og du kan enkelt drepe andre fiendens lanere. Hvis du sitter øverst på 20 minutter og du bare har din tiamat eller nærmer deg ditt første element, og du kan ikke drepe noen, er det ingen enkel måte å komme tilbake. Gjennomføring av denne strategien Du leder til en annen lane pinging for at jungelen din skal dekke. Hvis de ikke, kan du savne noen bølger eller tapt tårn, men igjen og igjen kan jeg gjøre denne strategien når jeg møter noen jeg bare ikke kan drepe (FizzRenekton med gjenstander) og få 2-3 dræper bot, tårn og drage. Dette vil hale rumpen din rett tilbake i spillet, og du kan til og med være i stand til å drepe laner. Teamet ditt bryr seg ikke så lenge du gjør det verdt det. (Informasjonen i denne loggen er lagt inn med datoen i formatet av (Måned, dag, år) Vel, jeg brøt spoilere, så jeg slår av den første halvdelen av denne loggen. Det er umulig å passe så mye tekst, sannsynligvis omtrent 500 før dette punktet, hvis du vil, pm meg og du kan se dem. Ingen virkelig bryr seg for mye om disse seksjonene, men hei, kanskje noen vil sette pris på den fortsatte innsatsen jeg har vist. Sesong 6 Endringer sesong 6: oppdateringer 111415 - Varebane oppdatert - Kampanjer oppdatert (mindre) - Oppdateringer og forklaringer oppdatert Sesong 6: 111615 - Oppdatert elementbane - Oppdaterte masteries - Oppdatert breddeformatering på alle visuals - Oppdatert del av første seksjon Sesong 6: 112015 Oppdaterte seksjoner: - Om forfatteren - ProsCons - Jeg forlater dette til Keyori - Masteries - Early Game - Nye ting - Utløs skade - Matchups Sesong 6: 11252015 - Begynte å oppdatere match-up-seksjonen - Dekket 10 og 9 vanskelighetsnivåer (Malphite, Hecarim og Panth) - Startet på 8 problemer (Jax så langt) - Slettet kamp ups i premade seksjon og utvidet til faktisk seksjon - Gikk å sove Sesong 6 112915: - Cringed på hvor mange mestere jeg bestemte meg for å gjøre opp kampen - Lærte hva quotSpoilersquot er og hvor nyttige de vil være - Fullstendig gjennomgått Match opp seksjonen 3 timer og jeg er ikke engang ferdig ennå (bare hos Jayce)) - Lag endringen logg på en quotspoilerquot - Sluttet dag på Irelia Sesong 6: 113015 - Ryddet opp alle nåværende match ups - Fortsatt oppdatert delen - Fullført ned til Zed - Gikk til middag - Kom tilbake og ferdig helt til Singed (Bane) sesong 6 12215: - Ryddet opp hele guiden - Gjorde mye bedre bruk av quotspoilersquot - Ryddet opp alle kodene opp til combo-delen - Omorganiserte deler - Rydde opp bilder - Renset Opprettet og utvidet hovedeksempler Sesong 6 12615: - Ryddet opp elementene - Gjort Fiora-delen mer nyttig - Tanke på å omdefinere kombinationsseksjonen, men vet ikke den beste måten å gjøre det enda. Jeg tenker på det - Rediger elementer helt, jeg tror Maw er mye verre nå. Sesong 6: 121015 - Endrede stillinger på mesterløyper - Overhalet alternativ sti-seksjon og forklaring på mastereis - Oppdaterte match ups påvirket av nyeste cp - Lagt ekte navn ved siden av (eller i) match ups for Quick Reference - Laget noen match opp navn betterfunnier - Fullført match-ups-seksjon (Endelig) Sesong 6: 121115 - Ryddet guide-delen - Lagt til fargen og oppdaterte noen bilder i de nyeste matchene. - Lagt til visuelt for valmue - Rydde opp citater. - Fast feil i koding like nedenfor her. Sesong: 6 121215 - Endret alle 250 regler til grønn fargestoffer - Håper å få mine egne Headers og sig fra Owentheawesomer snart - Realisert ikke, hver regel burde være grønn, så FARGE OVERHVER - Fiks litt grammatikk - Fast obscent mengde kodingsfeil (hovedsakelig involverer konsistens i regler - omdøpt noen få avdelinger - tok ut mye redundans i citerer fra en tapt lanequot - lagt til noen nye teknikker under quotLevel Onequot Seksjon 6: 121515 - Starte massiv overhaling aul med kolonner - Dens 1:28, jeg har en endelig morgen, jeg kommer til å sove nå. Beklager, jeg fortsetter i morgen. - det, jeg skal ferdigstille varen delen minst - Aye Ferdig på 17 minutter, det er ikke halvt dårlig. Sesong 6: 121615 - Oppryddet kvoteboksdelquot - Fullstendig gjennomsynt sammendrag av bilder og mange andre i min guide ved å implementere høydebegrensninger - Fast gps-bilde. Igjen - Forandret Sonic og Trynd-bilder - Utgitt redundans i quotForging Din ledelse, sitatSkift ut Din ledelse, sitat og quotCombo Sectionquot - Overhalet quotRunesquot-seksjonen - Lagt til sentrums koding på bestemte steder Sesong 6 12202015: - Lagt til bedre ordlyd til kreditt som gir del av quotExtrasquot Seksjon - Lagt til alle overskrifter - Lagt til banner - Lagt til formatering og koding for alle de ovennevnte - Innholdsfortegnelse - Lagt til Tilbake til toppen nederst på seksjoner - Lagt til ankre til seksjoner fra innholdsfortegnelsen - Gikk gjennom timer med å fikse de ankre og all kodingen som jeg la til - Lagt til quotDeaths Daggerquot-element ideen så langt - Lagt til Deaths Dance buff data - Lagt spoiler å quotHow skulle gjøre dette: citerer under How Ill help - Endret ganske få navn på seksjoner - Klipp i mesterskapene seksjon med Spoilers - Lagt til noen ting om boxboxer videoer og musen min - Fant ut at det er over 20 tusen ord på dette og over 150 000 tegn - Overhalt formatering for å gjøre alt til en del for å fullføre endringene for i dag - Lagt til et hoppalternativ for masteries ved hjelp av kodingen jeg brukte til innholdsfortegnelsen min. Som en BOSS - Lagt over til slutten av endringsloggalternativet - Lagt til hoppe til mine s6-alternativer for konkurransen (og noen andre) - Lagt til quotEscaping ganksquot-seksjon og eksempel - Lagt til et annet tips for Rumble med eksempel Sesong 6: 122515: - Først av alt, god jul Håper det var bra for oss alle - Lagt til LW-delen og matematikken støttet det - Ryddet opp koding i ulike seksjoner (farger og nyere nyheter for det meste) - Endret kvote Daggerquot til quotDagger of Nightfallquot - Lagt til regler på hver side av mange spoiler - Fast Akali Section (spoiler) - Lagt til noen bilder for å flyte tekst rundt i de siste nyhetene - Rydde opp regler rundt spoilere i enkelte seksjoner - Lagt til mange regler og fikser fargene på dem - Faktisk farget dette på tidspunktet for å legge til for første gang noensinne sesong 6 122915: - Lagt til mange av unswlolsocs videoer for å hjelpe spillere. Jeg hadde opprinnelig fjernet disse videoene med å tro at jeg kjente dem alle. Det var min feil, han har rikelig med høye elo tips og til og med faktisk lærer faktisk folk hvordan man kan streife omkring eller teamfight. - Ryddet opp en kodingsfeil rett over quotspacing og trading for å vinne lanequot-seksjonen - Ryddet opp en kodingsfeil: (Nøkkelbrudd lås opp) under quotFlash all inquot-seksjonen - Ryddet opp litt over sist: (Grunnleggende eksempel Jeg har mange på Youtube ) - Slettet tekst under Rivstajib video - Gitt kreditt til unswlolsoc og andre andre - En oppsummering av kodingsrettinger: Jeg løst alle ting i spoilere jeg kunne finne sesong 6: 123015: Implementert alle ting jeg så passe på å skifte fra Embracings kritikk - Overhalet mesterskapsseksjon med implementering av Oppløs offspec inkludert mye mer av mine egne forklaringer (Og matematikk. Shivers) - Endret opp ordlyd på staver for å inkludere flere fordeler og ulemper ved hver stavning - tok ut kvotering om min Mousequot-seksjon - Lagt til informasjon til min evner-seksjon - endret ordlyd på når eller ikke for å q med varierende MS-er - lagt til masse informasjon om tredje q - lagt til informasjon om forsinkelsen av ultralyd og hvordan du avbryter det - flyttet q UotEscaping ganksquot seksjon ut av nivå ett tips avsnitt. - Tatt ut Nivå 7 som en strømspike. - Lagt avsnitt under Assassin teamfighting opplæring under Teamfighting-seksjonen. - Fast panth-koding. - Oppdatert citerte siste alternativet. I trinnene i recoveryquot Sesong 6: 123015 - Endret siste linje av hele guiden til grønn farging, så det gjør ikke sammenstøt Sesong 6: 112016: Implementert alle tingene jeg trodde skulle endres ut fra Utopuss-gjennomgang - Omg, jeg fikk datoen til høyre, takk på datamaskinen jukselag - Jeg har lagt mye til delene under kvotering av din leadquot og quotextending din leadquot - Kastet sonering ned for å utvide ledelsen (du gjør det normalt ikke uten en) - Lagt til hele ny seksjon quotFreezingquot under utvidelse av din ledelse - Fremhevet på videoene i disse Forming og Utvidelse av bly - Lagt til Tp-hjelp - Lagt mye under kvoter til Roamquot Season 6: 1416: Implementert forespørsel fra Utopus og Embracing - tok mesteparten av Masteries-delen ut av spoilere, samt en del av teamfighting-delen (spoiler s adness) - Fast fargekontrast i alle seksjoner Jeg fant ikke grønn nødvendig - Alle deler av min guide som kan være blå, er. Forhåpentligvis hjelper det folk med å håndtere det. Sesong 6: 1716: - Trimmede kanter av mesterskapsseksjonen - Avskaffet quothow Ill helpquot-seksjon på grunn av det tilsynelatende meningsløst - Forklarte stavelsesvalg mer - Bli kvitt det funky systemet for å komme ned på teleportbrukerdelen - Oppdatert dødsfall Danseseksjonen (og fikk den til å se perty) - Endret farge på den siste delen av riv-buff og støvler - Slettet plass på evner-seksjon - Sett anførselstegn rundt quottechingquot - Gråt til å fortsatt ikke ha noe svar på mitt LW-spørsmål på dette nettstedet xD sesong 6 : 11216: - Lagt til nyheter om den nye Riven buffThe Unkillable Demon King Som en del av historien om årets samling, blir dette stykket resurfaced sammen med andre i de kommende dagene som ESPN Digital and Print Media lukker ut året. Sjekk ut hele listen her. Wo år siden, rundt den tiden League of Legends ble det mest populære dataspillet i verden, begynte chatterommene fra Berlin til Beijing å rote om en mystisk koreansk kjent som GoJeonPa som rive opp online-leddene. Ingen hadde hørt om ham mange antok at han var en profesjonell gamer som slummet det i fritiden. Før lang tid spredte ord som GoJeonPa faktisk var en videregående skole som bodde i utkanten av Seoul. I begynnelsen av 2013 var han den beste spilleren på den koreanske serveren. I fjor annonserte SK Telecom, en av flere koreanske selskaper som sponser konkurransedyktige spilleteam, at den danner en annen liga-gruppe og hadde signert GoJeonPa. Tenåringen, hvis virkelige navn var Lee Sang-hyeok, endret gamer-taggen til Faker. Da han debuterte på den profesjonelle kretsen i april 2013, var nettleseren uheldig. Det som skjedde neste ses nå som et vendepunkt i League of Legends historie. SK Telecoms første motstander var CJ Blaze, en av de mest populære lagene i Korea. Kampen ble sendt på Ongamenet, et kabelnettet viet eSports. I begynnelsen av kampen, da lagene valgte sine karakterer eller mestere, kom Faker på skjermen. Reed-tynn, med delikate funksjoner og en elfin haircut, valgte han Nidalee, en kvinnelig kriger som kan mutere til en cougar. Fordi League er et fem-til-fem-skudd fra et fugleperspektiv - i motsetning til førstepersonsskyttere som Call of Duty - er spillet skreddersydd for tilskuere. Som et studio publikum så på, gikk Faker nærme seg en av sine motstandere, en eldre, kjent spiller med navnet Ambition. Ambisjon støttet under et tårn for å oppgradere en av hans evner, en prosess som øyeblikkelig frøs sin mester. Da, i en sekvens så brat jeg måtte pause og rewatch klippet flere ganger, utviklet Faker seg til pungform, sprang under tårnet og utført Ambition. Før mengden kunne reagere, sprang han bort. Mer ESPN Mag Kameraet pannet raskt til bunnen av Summoners Rift, spillene frodige, skogkledde kart, og fant to CJ-spillere kvadret mot et par SK Telecom-mestere. Faker kom plutselig til syne. Fortsatt i cougar-modus hoppet han inn i 8232fray og slo en av CJ-spillerne. Da den andre forsøkte å løpe bort, forandret Faker seg tilbake til menneskelig form, og kastet et spyd som drepte sin flyktende fiende. På mindre enn 40 sekunder hadde han drepet mer enn halvparten av laget. Tankene mine blir blåst, sa Christopher MonteCristo Mykles, en av studioanalytikerne. Jeg vet ikke hva jeg skal si om dette. Publikummedlemmene stirret tomt på skjermen, munnen agape. De så ut som om de bare hadde vært vitne til en forbrytelse. I løpet av de neste 12 månedene gikk SK Telecom på en enestående vinnende strikke. I Fakers første sesong som proff, nådde laget de koreanske semifinaler. Den neste sesongen gikk det helt til verdensmesterskapet. Foran en utsolgt publikum på LAs Staples Center - pluss 32 millioner nettbaserte seere - feiret Faker og hans lagkamerater en kinesisk tropp for å ta Summoners Cup og en 1 million premie. Etter at de hadde kommet hjem, fortsatte de med å steamroll konkurransen, og vunnet 15 kamper på rad. I Seoul, hvor eSports er mer populært blant tenåringer enn baseball, ble Faker et husstandsnavn. Han starred i en reklame for SK Telecom, som kjørte mot kameraet i slowmotion. Internett har født en hashtag, tingfakerdoer. Noen league-fans kalte ham den unkillable Demon King andre som bare henviste til ham som Gud. Jeg tenker på ham på samme nivå som Michael Jordan og Tiger Woods - folk som brakte sine respektive bransjer til neste nivå, sier Jeon Yong Jun, en veteran-annonsør eller caster. Han var den første ekte globale superstjerne. Det var kanskje bare naturlig at et slikt prodigy kom fra Korea, som har dominert eSports-verdenen i mer enn et tiår, og sliter ut spillunderholdningen slik den østlige blokken brukte til å produsere gymnaster. Men ingen supermakt kan forbli for alltid. I fjor høstet en bølge av koreanske league-stjerner at de forlot landet, lokket av store tilbud i Kina. I det som ble kjent som den koreanske eksodus, ble to av de beste gruppene, støttet av Samsung, slått, og tre SKT begynner igjen. Når et kinesisk team gjorde et stort tilbud til Faker - nesten 1 million, ifølge enkelte rapporter - virket det uunngåelig at Koreas regjering over Legends League hadde kommet til en slutt. I stedet skjedde noe uventet: Den unkillable Demon King bestemte seg for å bli. League of Legends: En markeringshendelse League of Legends har feid over hele verden de siste årene, og titalls millioner spillere spiller nå hver måned. Sjekk ut hvor stor eSport har blitt. ET NAT I april spiller SK Telecom Samsung Galaxy på Ongamenets studio i Seoul sentrum. For å komme til settet, tar du en rekke rulletrapper gjennom en massiv varehus, som glir forbi stativer av futuristiske skjønnhetsprodukter og kimchi-kjøleskap når du går opp til taket. Like utenfor studiodørene står en ung sykepleier kalt Kim Han Sol i 4-tommers hæler, på seg et skinnkjørt og en svart flat-rand som sier FAKER i alle kappene. Hes den mest effektive spilleren, sier hun, med en uheldig strekking av en av sine tykke pigtails som om han petter en katt. Kim husker levende Fakers første kamp, ​​mot CJ Blaze. Jeg var veldig glad. Det var mange forventninger, og han oppfylte dem alle. Etter at Faker vant MVP-premier i 2013 og 2014, var hans overherredømme ubestridelig. Men i fjor begynte SKT å miste - og tilbakeblåsingen begynte å hevne seg. Overskrifter på eSports nettsider spurte om lagets imperium hadde falt fora eksplodert i argumenter om hvorvidt den 18 år gamle stjernen var forbi sin prime. Selv om de fleste ligaekspertene falt ned i kampen mot Fakers-lagkamerater, ved slutten av 2014, da SKT tapte i sluttspillet, var alle enige om at Gud hadde kommet tilbake til jorden. I oktober hevet et annet koreansk lag, Samsung Galaxy White, mesterskapet. Når jeg går inn i OGNs studio, slår jeg av hvor nært det ligner et spillspill sett. Lagene spiller i glasskabiner som møter publikum, og to sett med kunngjøringer - Koreaner og engelsktalende, kledd i rutete blazere og bånd - sitte mellom dem, foran en gigantisk skjerm som viser spillet. OGNs hovedprodusent, Crisis Wi, sier kanalen er landets mest populære kabelnettverk blant menn i tenårene og 20-årene. En nylig kamp trakk 500 000 seere på nettet. Etter en sakte start i år bringer SKT en varm strikke til kampen i kveld. Hvis laget vinner vårfinalen i løpet av få uker, vil det gå videre til Mid-Season Invitational i Tallahassee, Florida, hvor det kommer til å seiere fra andre regioner. (VM er slated for oktober.) Samtidig, Samsung, som ble slått av den koreanske utflugten, har mistet åtte av sine siste ni kamper. Om lag en time før kampen går lagene nye spillere inn i sin messe, tastaturer i hånden. Kledd i hvite skinnjakker, med matchende sorte briller og fjærete smør, ser de ut som verdens minst skremmende motorsykkelbend. For de fleste pro-spillere er fremtiden ikke lys. Det er vanskelig å lage en karriere etter å ha pensjonert.148 - Tidligere koreansk pro Jang Gun-Woong Som jeg ser fra baksiden av settet, går Erik DoA Lonnquist, den amerikanske spill-for-play-annonsøren, gjennom Faker bak scenen. Der han er, sier han, peker. Mannen, myten, legenden. Den lille koreanske gutten. Å føle en sjelden mulighet til å snakke med Gud alene, tråler jeg over settet. Det er varmt i studioet, men Faker har på seg en rød SK Telecom parka. Ved 5-fots-8 og 119 pund fyller rammen hans nesten uniformen som hans kinnben er så skarpe, de kaster skygger over ansiktet. Han forteller min oversetter hes om å hodet backstage å få sminke hans gjort. Nettverket slår spillerne i lysende fundament, noe som gjør at de ser ut som blodløse ekstramateriale i en vampyrfilm. Jeg spør Faker om han hater det, og han sier nei. Min hud er ikke så bra, sier han. Når Buff Girl, som hoper opp publikum før spill, hopper av og sier hei, rødmer Faker. (I ligaen, til buff er et tegn å øke sine krefter.) Jeg prøver et annet spørsmål: Er han redd for å miste jeg ikke blir nervøs lenger, svarer han. En av hans ledere opptrer plutselig. Hun spør min oversetter om det var diskutert SK Telecoms strategi. Før han kan si nei, er Faker borte. Fordi Samsung er så svak, spiller SKT ikke engang sin stjerne i kveld, det går i backup, Easyhoon. I de siste ukene har det vært romblings på nettet at Easyhoon - bespectacled, med skrånende smell og et melankoliuttrykk - er like god som Gud. Faker er bedre generelt, sier DoA når jeg stiller spørsmålet til ham senere. Men argumentet kan gjøres at Easyhoon er like nyttig. To rader bak meg, jeg ser Kim, sykepleieren, farger i et skilt med en markør. Det står: Easyhoon er drømmende. Når spillet begynner, blir det raskt klart at Samsung er overmatched. I liga, laget lagene fra motsatte hjørner på kartet, og hovedmålet er å ødelegge motstandernes slott eller nexus. Underveis høster mestere gull og makt ved å drepe nøytral skapninger, påløpe våpen og ta ut fiender. På sitt høyeste nivå er League et dypt taktisk spill, men det er lett for neophytes å nyte. Døder er gode. Flere drep er bedre. SKT vinner enkelt begge spillene. Etter kampen, venter et par dusin fans utenfor studioet for autografer. De fleste av dem er kvinner, med lignende frisyrer (bukser) og antrekk (baggy gensere med korte skjørt og hæler). En jente har på seg en hvit hamster onesie mens hun knenger seg ned for å hente en boks med sjokoladekremkaker, en gave til laget, hennes fuzzy hale drar mellom bena. Når fans nærmer seg Faker, bærer kastanjer og utstoppede dyr og gaver pakket inn i pastellpapir, bøyer han seg. Han legger forsiktig sine gaver i en haug, og holder da telefonene deres for selvhjulper og vipper dem bare. En jente håndterer ham en metallpenn og ber om å signere en autografbok, og han skriver FAKER i alle kappene. Han pause og legger til: haengbok hasaeyo. Vær glad. Ved en kamp i Seoul får Faker sin sminke ferdig før han vises foran adoring fans. Seong Joon Cho (2) Courtesy Riot Games Et par dager senere, svinger jeg på en sidegate i Seouls Gangnam District, etter et skilt som sier 02 PC BANG. Ned flere trapper, jeg går inn i et mørkt, vinduesløst rom innredet med rader med datamaskiner. En eldre kvinne sitter nær døren, ved siden av en visning av energidrikker. Kafeen er stille, bortsett fra Leagues telltale lydeffekter (mynter tinkling, våpenavfyring). Nær baksiden av rommet sitter tre koreanske menn skulder til skulder og tapper på tastaturene. En av dem, en 27-årig kalt Kim Hyun-jun, sier at han kommer hit et par ganger i uken, vanligvis i fem timer om gangen. Når jeg spør ham om han hører om Faker, ser han på meg som om jeg har sprukket et tredje øye. Selvfølgelig svarer han, mens vennene hans snicker. Alle kjenner ham. Faker er Gud. Korea har mer enn 12.000 PC bangs. hvorav mange er åpne 24 timer i døgnet. De begynte å kutte opp på slutten av 1990-tallet, da finanskrisen i Asien spurte regjeringen om å investere i bredbånd. Ifølge OGNs Wi bidro lavkonjunkturen til å gyte den koreanske eSports mani. Arbeidsledigheten gikk opp, og det var en stor mengde mennesker på jakt etter ting å gjøre, sier han. Så begynte de å spille videospill. I dag virker det motstridende at i et land hvor småbarn bærer smarttelefoner som ennå ikke er tilgjengelige i Vesten, flokker folk fortsatt til gammeldags Internett-caf233-er. Men det er sosiologiske årsaker til deres utholdenhet. I Seoul, hvor mange familier bor i små leiligheter, er barna mindre sannsynlige å spille skytespill i sitt oppholdsrom. I stedet rømmer de til PC-bang. Den første eSport å feie landet var StarCraft, et real-time strategispill som er så komplisert som sjakk. StarCraft ble utgitt i 1998 i midten av 2000-tallet, og Korea priste en blomstrende profesjonell liga, et regulatorisk byrå (Koreas eSports Association, eller KeSPA) og to kabelnett dedikert til spill. Men i slutten av tiåret mistet StarCraft damp - akkurat i tide for Riot Games, et lite selskap basert i Santa Monica, California, for å bringe League of Legends til markedet. Riot bryter ikke ut brukernumre etter land, men over 27 millioner mennesker spiller spillet hver dag. Når profesjonelle lag begynte å danne seg i Korea i 2012, var en avansert infrastruktur av trenere, sponsorer og treningshus allerede på plass. Faker bor sammen med sine lagkamerater i en leilighet på kanten av Seoul, i et område som befolkes av halvt tomme kontorer. Spillerne deler soverom. Når de våkner om middagstid, kommer en kokk inn og forbereder lunsj. Etterpå går de et par minutter til treningssenteret. For the next eight hours, they practice by scrimmaging against other teams, occasionally taking breaks to study game film. Faker usually practices by himself for at least four more hours. When I visit the facility, SKTs coaches, Choi L. i.E. S. Byoung-hoon and Kim kkOma Jeong-gyun, are in their shared office, sitting side by side in matching leather chairs. I ask kkOma, who is playing League at his computer, what he thinks of the Korean Exodus. It depends on the results of this years championship, he says, one hand rapidly clicking on a mouse, eyes locked onto the screen. If Korea wins, it isnt a problem. If another region wins, maybe there is. When I mention Faker, kkOma furrows his brow. Its a team game, he says. When the team doesnt do well, Faker doesnt do well. He looks as good as he does because theres a baseline set by the rest of the team. Outside the coaches office, God himself stands in the hall, gazing at a picture of the 2013 roster posing with the Summoners Cup in Los Angeles, the players beaming as they each point a finger to the sky. I ask him whether hes still in touch with the players who left Korea, and he says no. Im busy practicing. Faker grew up in the Gangseo District, not far from the SKT training center. He and his younger brother were raised by his father (he says he hasnt seen his mother in a while) and his grandparents. From an early age, he was an autodidact, the kind of kid who solved Rubiks Cubes and read foreign books to teach himself new languages. His father, a carpenter, was slightly bewildered by his precocious son. Sang-hyeok always loved games -- learning them, practicing them, conquering them. He discovered League when it launched in Korea in 2011, and he started playing it around the clock before long, he was so good the Korean server struggled to match him with players of equivalent skill. When SKT approached him, he had just started high school. After joining the team, he dropped out. Faker shows me the computer room where he practices, then leads me to a lounge furnished with a massive leather sectional, a shelf of trophies and a rack of sneakers from New Balance, one of SKTs sponsors. A cooler is stocked with sports drinks provided by another sponsor, Pocari Sweat. The sofa is big enough for sprawling, but Faker perches on the edge, his hands clasped together. When I ask him to describe his life at the training center, he paints an ascetic picture. He has no real hobbies outside of gaming, and hes never had a girlfriend. The walls of his room are blank. He likes water. I tell him Ive read that he owns a couple of plants and ask him what they look like. Theres a tree-ish one and a grass-ish one, he replies. He pats the tufts of hair above his temples, a recurring tic. Initially, SKTs coaches were put off by Fakers shyness. One was even worried he might have a speech disorder -- some days, he uttered only a few words. He didnt talk very much, so we had reservations about whether he would be good in a team environment, Choi says. 147I think if I practice hard, I will indisputably be the best again.148 But when Faker talks about League, he visibly relaxes. I ask him how he can play so many champions -- while most gamers have mastered a few characters, hes played more than 30 at the professional level -- and his eyes light up. My strength is in understanding the flow of the game, when to fight and when not to fight, he explains. Regardless of which champion I play, that strength is there. As he recounts his professional career, details trickle out. At the 2013 world championship in Los Angeles, his team took him to Universal Studios he smiles broadly when he recounts the Transformers ride. Sometimes, he opens his practice sessions to fans and plays American pop music in the background. His favorite artist is Taylor Swift. He admits that fame perplexes him. League fans on Naver, a Korean Internet portal, track his every move. A recent Reddit post ruminating on whether he was flirting with a Korean television presenter drew hundreds of comments. When he makes a rare trip outside SKTs training center, hes often recognized by teenage admirers. I usually wear a baseball cap, he says. Faker doesnt like to talk about the offer from China. When I bring it up, his mouth twists a little and he rubs his hair again. A lot of players who left say its been difficult, he finally says. I think going abroad is a good experience, but personally, I want to stay in Korea and win the world championship again. I ask him whether he believes hes the best player in the world. Not yet, he says. There are a lot of people on my level now. I think if I practice hard, I will indisputably be the best again. DOA AND MONTECRISTO, the American casters, both live in Kyunglidan, a trendy neighborhood with narrow streets lined with jewel-box-sized caf233s and craft breweries. We meet there for lunch -- jaeyook bokeum . or stir-fried pork belly -- with Susie Kim, a translator and former StarCraft caster. When I ask the group why Faker is regarded as the best player in the world, MonteCristo, who goes by Monte, jumps in: How would you grade a professional athlete Like, what makes LeBron great I rattle off a few words: athleticism, skill, decision-making. Its the same. Its exactly the same, Susie says. The League equivalent of athleticism is called mechanics, which refers to a players ability to use his mouse and keyboard to make swift movements, like dodging shots. In this respect, Monte says, Faker is peerless. He points me to a video of what is widely seen as the greatest play in League history, clipped from a 2013 game between SK Telecom and the KT Bullets. Faker is dueling another player, Ryu, and theyre both playing the same champion, a ninja named Zed. After a brief skirmish, Fakers Zed appears about to die, so he darts away. Then, just when Ryu thinks he has the fight sewn up, Faker unleashes a startling set of moves, cutting down his opponent in a blinding flash. The audience goes nuts. He used six different abilities in the span of two seconds, Monte says. Even more impressive, DoA adds, is the breadth of Fakers champion pool, which makes it easier for him to adapt to new patches to the game -- the meta, in eSports parlance. Because Riot upgrades League every few weeks, players live in perpetual fear of having their favorite champions skills diminished. Imagine if the NFL suddenly announced next year that rushing touchdowns were worth only five points, or if MLB expanded the strike zone for left-handed pitchers. Although the constantly changing meta keeps the game fresh, it can be agonizing for professionals. Some players never recover from an ill-timed patch. Thats one of the reasons the average eSports career is so short. Professional players typically retire before their mid-20s like figure skaters, they peak long before then. Older gamers must battle slowing reflexes and fatigue, as well as injuries to their necks and wrists. As a male teenager, its easy to play video games for 16 hours, Monte says. Because many Korean players skip college, their career options after retiring are limited. A lot of pro gamers dont come from wealthy backgrounds, Susie says. A good number of them are doing this because theyre supporting their families. Increasingly, she says, players realize they have limited time to capitalize on their skills, which is driving some of them to leave the country. Although most professional gamers in Korea earn five-digit salaries and a few elite players make over 100,000 (Monte says Faker probably makes more than twice that SK Telecom declined to comment on his salary), Chinese teams boast massive war chests. One squad, Invictus Gaming, is owned by the son of Wang Jianlin, the richest man in mainland China. This winter, Invictus added four Korean players to its roster. Pro players also make money by streaming, allowing fans to watch them practice while advertisements pop up. One retired player in China, Wei Caomei Han-Dong, has said he makes more than 800,000 a year streaming. Korean teams have begun to stream a little, but in general, they think its inefficient, says Lee CloudTemplar Hyun-woo, a retired-gamer-turned-caster. In Korea, to make money you have to put up results. Demand is out there, though. This February, a minor scandal flared up when a Twitch user started streaming Fakers practice games without permission. Riot Games Korean headquarters is located near Sinsa Station, a hotbed for plastic surgery. The airy office boasts the usual Silicon Valley trappings: arcade games, a Lego table, even a drum set. League is free to play, but Riot makes money -- 1.3 billion last year, according to SuperData Research -- by charging for cheap in-game features such as skins or custom kits for champions. Many of these add-ons become popular after professional players use them. To stem the flight of Korean players, Riot and KeSPA, the leagues regulator, have enacted a few changes. Last fall Riot instituted a new region-locking system that restricts Western teams from recruiting too many foreigners. Richard Kwon, Riots Korean communications chief, hopes to persuade the government to grant reprieves from mandatory military service to successful eSports athletes, as it did for MLB star Shin-Soo Choo. Yet he insists the Korean Exodus is overblown. Whats different about the Korean scene is theres a very strong amateur scene, he says. We can find and raise new talent easily. Another Riot Games staffer jokes: Faker Two. Korean workplaces are famed for their emphasis on collectivism. No individual is greater than the group, and no quality matters more than unity. Teams will say, If a player cant handle the amount of pay hes getting, well just send him off, CloudTemplar says. We can start fresh with a new player. Korean players arent naturally gifted at video games, he says -- theyre just better trained, with superior coaches. Thats probably our greatest strength, he says. But what happens, I ask, when the coaches start to leave Well just have to put in even more effort, he says. As a crowd of 4,000 looked on in Florida, Faker ended up battling with Korean players who had left the country. Seong Joon Cho Courtesy Riot Games (2) SKTS FINAL MATCH of the spring is against the GE Tigers, a team that beat SKT earlier in the season. Both have already qualified for the playoffs tonight theyre 8232playing for pride. Before the studio opens, I meet Fakers father, Lee Kyung-joon, and two aunts at a coffee shop near OGNs set. As soon as we begin talking, one of the aunts grasps my arm. He is the pride of our family, she says. When SK Telecom first approached Kyung-joon about signing his son, he was wary of pulling the boy from school. But a teacher convinced him that Faker could easily earn a degree later. As a single parent, its my role to support my son, he says. Hes doing this because he wants to. When SKT won the world championship, Kyung-joon was blown away by the response. I started thinking, Wow -- hes really good at this,8201 he says. Hes worked very hard. Hes giving it his all. I ask him whether the rumors about Chinas lavish offer were exaggerated, and he hesitates, just as Faker did. Finally, he shakes his head: It happened. But why would anyone turn that down He wanted to stay with SKT, he says. I feel its good to show loyalty to the organization that brought you up. Before the match begins, Faker is sitting inside SKTs booth, practicing with a teammate. When Faker plays League, the hand that rests on his mouse barely moves, but his tendons are constantly pulsating, rising and falling like strings on a guitar. One of his feet bounces up and down. As he navigates the map, I watch him closely, trying to identify what makes him so great -- trying to connect the corporeal presence in front of me with the lethal killing machine on the screen. But nothing jumps out. He looks like a normal boy, albeit an unusually focused one, playing video games with a friend. Eventually, he leaves to get his makeup done. At the beginning of every match, theres a phase called the draft in which each team picks five champions and bans three from the map. Because each character has a unique set of skills, drafting is a pivotal part of the game: Monte tells me at least 30 percent of winning depends on roster composition. Faker excels at a number of champions, but hes never lost a game while playing LeBlanc, a vampy female assassin. Unsurprisingly, GE bans her immediately. SKT easily takes the first game, but the second match lasts longer, the teams trading blows for about 30 minutes. At one point, a GE player tries to jump Faker from a hiding place, a move called ganking. When Faker dodges the attack, the crowd bursts into applause. Eventually, all five GE players bump into four members of SKT sensing an advantage, they initiate a fight. After SKT holds its ground for a few seconds, Faker suddenly bursts onto the screen, driving a wedge into the fracas. SKT wins the battle, and before GEs champions can re-spawn, SKT destroys their nexus. Game over. Afterward, one of the Korean presenters interviews Faker, who perches on a stool next to her, his creamy makeup melting under the spotlight. She asks him what its like being the face of SKT. I hope that we can gift them with more wins and prestigious titles, he says. Do you have anything to say to your fans she asks. He sneaks a glance at the crowd. In the second game, we made a lot of mistakes. I feel regretful. Theres a concept in Korea called mangshin . which roughly translates to losing face -- bringing shame to your community. Say a team in the States doesnt perform well, says Will Chobra Cho, a Korean caster. Youll criticize them, but youll still have a parade. In Korea, its like, You didnt do well Dont even think about coming back. For example, he says, after the Korean team lost in the 2014 FIFA World Cup, fans went to the airport to throw toffee at the players. (They meant it as an insult.) Some League stars have admitted that after leaving Korea, they felt unburdened. One of the best players in the world, Kim Deft Hyuk-kyu, left Samsung to join Chinas Edward Gaming last year. Deft says Chinese fans are less critical. In Korea, the fans are gong-gyuk , he says, using a phrase that means to attack. In 2012, a Korean player named Jang Woong Gun-woong glanced at the screen behind him during a match, which is forbidden in professional play. His team was immediately punished, and League fans ripped into him online. A year later, he retired, then wrote about the incident on Reddit. I was criticized as a traitor of the country, he wrote. I was 22 years old back then I had no idea what I have to do. The online hatred was so unbearable, he wrote, he checked into a psychiatric hospital. Woong, now 25, lives with his parents in Mok-dong, just south of the Han River. Over a cup of lemongrass tea, he tells me he quit gaming for a number of reasons. The fans, he says, were pretty vicious -- but he also felt his skills were on the wane. I dont like change very much, and the game was changing, Woong says. He tried coaching after retiring, but it didnt work out, so he returned home to work part time at his fathers business. Soon, he plans on enlisting in the military. For most pro gamers, the future isnt very bright, he says. Its hard to make a career after retiring. I ask him if he still plays League for fun. Not often, he says. Maybe once every two days. When Faker plays LoL, he looks like a normal teenager -- but a very focused one. Seong Joon Cho BY THE TIME the Mid-Season Invitational arrives in May, the debate over whom SKT should start -- Faker or Easyhoon -- has ballooned into a full-blown controversy. After thrashing GE in the Korean finals, the team brings both players to Tallahassee for MSI. Deft, whose team easily won the Chinese league, tells a reporter from a Riot website that he sees Easyhoon as a greater threat. Faker is really good at making plays that change the game, he says. But the current meta doesnt really allow that to happen. The tournament takes place on Florida States basketball court in front of a sellout crowd of 4,000. The stands are roiling with young people, teenage boys and girls -- so many girls -- and cosplayers dressed up in elaborate costumes, PVC-and-felt simulacra of characters. When I spot a roving pack of muscle-bound bros in tank tops wearing backward FSU hats, I assume theyre lost -- until I notice one of them is carrying a sign that says NERF IRELIA, a hyper173specific joke about a League champion. They are all pumping their fists. The great paradox of eSports is that even though games are played online, competition is still bound by physical constraints. If an American player tries to log on to the Korean server, for example, shell encounter slight delays. Because teams must battle on common ground, foreign rivals meet only at international tournaments. American and European squads generally have not fared well. Most of the fans in Tallahassee are rooting for Americas representative, Team SoloMid. It gets clobbered. SKT skates through to the semifinals, where it faces a European squad, Fnatic. Everyone assumes the Koreans will win, but the series is surprisingly close -- at one point, Faker dies multiple times. After an announcer wonders aloud whether SKT should consider replacing him with Easyhoon, several people in the crowd roar with assent. The next night, when the two remaining teams walk onto the stage for the finals -- Edward Gaming in black satin jackets embroidered with dragons, SKT in navy and white -- Faker is conspicuously absent. SKT has decided to start Easyhoon. The Koreans take the first game, but the next match is a struggle Deft, the expat, scores multiple kills. SKT loses the second and third games. Now facing elimination, the team heads backstage, followed by a camera broadcasting back into the arena. As the players gather in a huddle around kkOma, a murmur of recognition ripples through the crowd: Easyhoon isnt there. Hes been subbed out. The fans rise to their feet, chanting Fakers name. When he walks onto the stage, the entire arena erupts. Once the game begins, SKT plays with a renewed sense of purpose. The team starts winning fights and harvesting points, building up strength as Faker stalks the center of the map. Theres just a different aura coming out of SKT, one announcer says. The team easily wins, and the series goes to a fifth and final match. This time, in the draft phase, EDG makes a foolish mistake: It doesnt ban LeBlanc. Soon, though, it becomes clear the move wasnt an error -- it was a trap. EDG has assembled a roster specifically designed to attack LeBlanc, and with Faker largely neutralized, the EDG players begin roaming the map in a murderous pack. As they rack up kill after kill, the odds swing in their favor. Finally, after 37 minutes, the Chinese team destroys SKTs nexus, and a voice thunders from a nearby loudspeaker: For the first time that I can remember. a Korean team has fallen. Silver confetti drizzles over the stage, and SKT disappears. Afterward, as I look for Faker backstage, I find myself thinking about a question I asked him back in Korea: What are you going to do when this is over Over the course of a few weeks, I brought this up with about a dozen gamers, and most were stumped. Several admitted they hadnt thought about their future. Others said theyd enter the Korean military and figure it out later. The only person who answered quickly was Faker, which was surprising, given his usual reserve. I want to study, he said. He hasnt settled on a subject, but he likes science. He loved the movie Interstellar . As I search the arena, I remember his response, and I wonder whether he does too. Eventually, I catch sight of him outside, lined up with his team on a makeshift red carpet in front of a paper background. Hundreds of fans are gathered in the warm Florida night, waiting to take their picture with SKT. They come forward, one by one, genuflecting before God. Every time, he bows and smiles back. Mina Kimes Mina Kimes is a senior writer for ESPN The Magazine.

No comments:

Post a Comment